کدخبر : 17818 تاریخ انتشار :
A

«کتی لدکی» شناگر زن آمریکایی، شب گذشته در المپیک خبرساز شد

«کتی لدکی» شناگر زن آمریکایی، شب گذشته در المپیک خبرساز شد

دیشب در تالار افتخارات المپیک لاریسا لاتینینا یک مهمان داشت. شناگر آمریکایی که پس از سال‌ها با رکورد او برابری کرد.

ورزش ۳۶۰ - رقابت‌های المپیک به میانه‌ی خود رسیده و بازی‌های جذاب آن با تراکم بیشتری در حال برگزاری است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، از جمله اینکه در مسابقات شنا شاهد رقابت‌های زیبایی هستیم. شب گذشته در بخش شنای زنان شاهد یک اتفاق ویژه بودیم. کتی لدکی، شناگر زن آمریکایی موفق شد نهمین مدال طلای المپیکی خود را کسب کند و به این ترتیب در کنار  لاریسا لاتینینا، ستاره سابق دنیای شنا و قهرمان اتحادیه جماهیر شوروی در رقابت‌های المپیک بایستند.

تا پیش از این سال‌ها بود که  لاریسا لاتینینا با ۹ مدال طلای شنا دست نیافتنی‌ترین شناگر زن رقابت‌های المپیک بود. 

کتی لدکی در المپیک پاریس در ماده ۸۰۰ متر آزاد با زمان ۸ دقیقه و ۱۱ ثانیه و چهار صدم ثانیه قهرمان شد و بالاتر از  آریرن تیتموس استرالیایی با زمان (۸:۱۲.۲۹)  و پیج مدن آمریکایی با زمان (۸:۱۳.۰۰) ایستاد.

مایکل فلپس شناگر آمریکایی رکورددار بیشترین مدال طلای المپیک است که ۲۳ بار قهرمان این بازی ها شده است.

او قبلاً یک مدال طلا در المپیک ۲۰۱۲ لندن، چهار طلا در بازی‌های ریودوژانیرو ۲۰۱۶ و دو طلا در المپیک ۲۰۲۱ توکیو کسب کرده بود. لدکی ۲۶ ساله ۴ مدال نقره نیز در این بازی ها دارد. در مجموع، این شناگر آمریکایی ۲۱ بار قهرمان جهان شده و تنها زنی است که به چنین موفقیتی دست یافته است.

لاریسا لاتینینا، ژیمناست اهل شوروی که اکنون ۸۹ ساله است، چهار مدال طلا در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن، سه مدال طلا در المپیک رم (۱۹۶۰) و دو مدال طلا در بازی های توکیو (۱۹۶۴) به دست آورد و او هم با ۹ طلای المپیک پرافتخارترین زن المپیکی است. 


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار