کدخبر : 17243 تاریخ انتشار :
A

عکس | «والری ترزی» شناگر زن فلسطینی که پوشش او در المپیک بحث برانگیز شده

عکس | «والری ترزی» شناگر زن فلسطینی که پوشش او در المپیک بحث برانگیز شده

رقابت‌های المپیک چند روزی است که در پاریس شروع شده و به مهم‌ترین رویداد ورزشی و اجتماعی فرهنگی این چند روز در دنیا تبدیل شده است.

ورزش ۳۶۰ - یکی از جنجالی‌ترین موضوعات از آغاز المپیک برای ایرانی‌ها مسئله‌ی پوشش بازیکنان ایرانی بود. لباس فرم ایرانی‌ها در المپیک چنان ساده و بدون نماد بود که واکنش‌های فراوانی به همراه داشت و اعتراضاتی را حتی در رسانه‌ی ملی در پی داشت.

به گزارش ورزش ۳۶۰، بخشی از این ناراحتی به مقایسه‌ی لباس ایرانی‌ها با تیم‌ها و کاروان‌های دیگر باز می‌گردد. از جمله کاروان فلسطین که لباس روز رژه‌ی آنها به زیبایی و نمادهای بارز این کشور طراحی شده بود.

توجه به کاروان فلسطین موجب شد تا گروه زیادی از کاربران ایرانی به نوع پوشش یکی از اعضای کاروان توجه کنند. زنان در کاروان فلسطین از حجاب اسلامی برای پوشاندن موها یا برآمدگی‌های بدن استفاده نکرده بودند و این مسئله مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته بود.

ماجرا وقتی بیشتر در مرکز توجه‌ها قرار گرفته بود که «والری ترزی»، شناگر زن فلسطینی در روز نخست رقابت‌ها با مایوی زنانه استاندارد مسابقات و نه مایوی اسلامی در مسابقات شنا شرکت کرد. به این ترتیب این شناگر فلسطینی و پوشش او به یکی از مهم ترین موضوعات کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

«والری ترزی» یک شناگر فلسطینی - آمریکایی است که در یک خانواده‌ی مسیحی ارتدوکس غزه‌ای در ایالت ایلینوی آمریکا به دنیا آمده و در سال ۲۰۲۳ در رقابت‌های بازی‌های کشورهای عربی در الجزایر برای فلسطین چند مدال طلا کسب کرده و در المپیک هم به عنوان نماینده این کشور حاضر شده است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار