کدخبر : 17208 تاریخ انتشار :
A

شناگر ایران در المپیک 2024: هدفم زیر 50 ثانیه است

شناگر ایران در المپیک 2024: هدفم  زیر 50 ثانیه است

سامیار عبدلی آخرین نفر از کاروان ایران بود که موفق به کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس شد و پس از تمام تلاش‌ها و زحمات باید برای دیدار با رقبا و کسب بهترین نتیجه به آب بزند.

به گزارش ورزش 360، شناگر ایرانی که تنها نماینده شنای ایران در المپیک است، پیش از حضور در پاریس در کشور آلمان به تمرینات خود ادامه داد و از آنجا عازم کشور فرانسه شد تا شانس خود را برای رکوردشکنی در المپیک امتحان کند. او اردیبهشت‌ماه امسال موفق شد در ماده ۱۰۰ متر آزاد انفرادی مسابقات قهرمانی کشور آلمان که در برلین برگزار شد، با زمان 00:50.34 رکورد این ماده را به نام خود ثبت کند و حالا امیدوار است که بتواند در المپیک زیر 50 ثانیه شنا کند تا رکورد قبلی‌اش را ارتقا بخشد. شناگر ایرانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از کار سخت پیش رویش در کرال 100 متر و تلاشش برای رکوردشکنی گفت. 

گرفتن سهمیه شنا کار بسیار سختی است و امسال شما نماینده ایران در المپیک پاریس هستید. 

بله، واقعا سهمیه گرفتن در شنا به‌خصوص امسال سخت بود. ما نتوانستیم با سهمیه مستقیم وارد المپیک شویم و از سهمیه اعطایی استفاده کردیم؛ چراکه امسال رکوردهای ورودی به المپیک کم شد و همین کار ما را خیلی سخت کرد ولی همین که توانستم در المپیک حضور داشته باشم برایم بسیار باارزش است و تمام تلاشم را می‌کنم و امیدوارم که بتوانم بهترین عملکردم را در رشته 100 متر آزاد ارائه دهم. 

زمان زیادی تا شروع مسابقه شما باقی نمانده است. از شرایط خودتان راضی هستید؟ تمرینات چطور پیش رفت؟

خدا را شکر شرایطم خوب است و فکر می‌کنم بتوانم رکورد خودم را دوباره ارتقا دهم و بهتر کنم. تمرینات خیلی خوب بود و در روزهای منتهی به مسابقه تمریناتم را سبک‌تر کردم. 

حضور در آلمان چقدر به بهتر شدن شرایط و امکانات و آمادگی شما قبل از حضور در المپیک کمک کرد؟

حضور در آلمان خیلی به من کمک کرد و باعث شد با مربیان و شناگرانی تمرین کنم که در سطح اول دنیا هستند. تا حدود یک هفته قبل از حضور در المپیک تمریناتم را در آلمان ادامه دادم و شرایط برایم کاملا المپیکی بود. 

رقابت بسیار سختی در کرال 100 متر پیش رو دارید. پیش‌بینی خودتان چیست؟

من نمی‌توانم در مورد رتبه و مقام پیش‌بینی داشته باشم چون پیش‌بینی در مسابقاتی مثل المپیک کار بسیار سختی است و شاید اصلا ممکن نباشد ولی امیدوارم که بتوانم از دفعات قبلی بهتر شنا کنم و حضور قدرتمندانه‌ای را در این مسابقات داشته باشم و بتوانم تا حد اندکی شنای ایران را به قدرت‌های اول شنای جهان نزدیک کنم.

سامیار عبدلی همیشه رکوردها را جابه‌جا کرده و شگفتی‌ساز بوده. چقدر به رکوردشکنی و شنا زیر 50 ثانیه در المپیک امیدوار هستید؟

امیدوارم که بتوانم زیر 50 ثانیه شنا کنم. اینجا میدان المپیک است و آوردگاه کمی نیست. شرایط نسبت به مسابقه‌های دیگر زمین تا آسمان فرق دارد و حضور در المپیک با هیچ رقابت دیگری قابل مقایسه نیست ولی باز هم من امیدوارم که بتوانم زیر 50 ثانیه شنا کنم و رکوردشکنی داشته باشم، چون می‌دانم اگر این اتفاق بیفتد، اتفاقی مهم و شروع یک جهش برای شنای ایران خواهد بود و امیدوارم که من بتوانم این اتفاق را رقم بزنم. همچنین امیدوارم کاروان ایران با بهترین نتایج و راضی از عملکرد خود از مسابقات المپیک پاریس بازگردند. حضور در رقابتی مانند المپیک واقعا سخت است و ورزشکاران فشار زیادی را متحمل می‌شوند تا در مسابقات المپیک حاضر باشند. امیدوارم همه با بهترین نتیجه دهکده مسابقات را ترک کنیم.

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار