کدخبر : 17089 تاریخ انتشار :
A

دستاورد کاروان ایران در روز نخست المپیک 2024

دستاورد کاروان ایران در روز نخست المپیک 2024

فاطمه مجلل، مهدی الفتی و نوشاد عالمیان موفق‌ترین ورزشکاران کاروان ایران در روز نخست رقابت‌های المپیک 2024 پاریس بودند.

به گزارش ورزش 360، بازی‌های المپیک پاریس در روزهای گذشته به صورت غیررسمی فعالیت خود را در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال، راگبی و البته تیراندازی باکمان آغاز کرده که پنجشنبه چهارم مردادماه، مبینا فلاح، اولین ورزشکار ایرانی بود که کار خود را در رشته تیراندازی با کمان با هدف تعیین رنکینگ آغاز کرد. بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه که شب گذشته به شکلی باشکوه برگزار شد، از امروز (شنبه) ششم مردادماه فعالیت رقابت‌های المپیک رسمی شده و در روز نخست این رقابت‌ها، 8 ورزشکار ایرانی قرار است کار خود را دنبال کنند.

فاطمه مجلل راهی جدول شانس مجدد شد

فاطمه مجلل، قایقران جوان و 22 ساله ایران در مرحله مقدماتی روئینگ تک‌نفره از حوالی ساعت 11:42 کار خود را آغاز کرد که بعد از رقابت با 5 حریف خود، مجلل به مقام چهارم رسید و با ثبت رکورد 8.01 دقیقه، به جدول شانس مجدد رفت و باید فردا (یکشنبه) کار خود را در مرحله شانس مجدد دنبال کند. در این مرحله، نمایندگان کشورهای استرالیا، اسپانیا و آفریقای‌جنوبی مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و مستقیماً راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند.

66

فتوحی حذف شد!

محمد فتوحی، در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی رقابت‌های شمشیربازی در بخش سابر از ساعت 11:55 باید به مصاف حریفی از مکزیک رفت. در یک رقابت نزدیک و نفسگیر، فتوحی در شرایطی ابتدا از حریف خود با نتیجه 10 بر 6 پیش بود اما در نهایت برابر جیبران ضیا از مکزیک با نتیجه 15 بر 13 شکست خورد تا از گردونه رقابت‌ها کنار برود.

تاریخ‌سازی دراماتیک الفتی

مهدی الفتی در مرحله مقدماتی بخش پرش خرک رشته ژیمناستیک، از حوالی ساعت 12:30 کار خود را آغاز کرد که در حرکت اول امتیاز 14.66 را به‌دست آورد و در حرکت دوم هم امتیاز 14.58 در کارنامه او ثبت شد. الفتی با معدل 14.583 به مقام هشتم رسید و به عنوان یکی از 8 نفر برتر توانست به مرحله فینال راه پیدا کند تا در اولین حضور نماینده‌ای از ایران در رشته ژیمناستیک در تاریخ المپیک، الفتی توانسته باشد تاریخ‌سازی خود را تکمیل کند و به مرحله فینال صعود کند.

حذف پاکدامن در مرحله یک‌شانزدهم نهایی

علی پاکدامن در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی شمشیربازی برابر یوشیدا از ژاپن با نتیجه 15 بر 11 به پیروزی رسید و به جمع 32 نفر برتر رسید. او در مرحله یک‌شانزدهم نهایی باید از ساعت 16:30 به مصاف حریفی از کره‌جنوبی رفت که رتبه چهارم دنیا را در اختیار داشت اما پاکدامن برابر حریف کره‌ای با نتیجه 15 بر 10 مغلوب شد تا او هم از گردونه رقابت‌ها کنار برود.

حذف ناباورانه رهبری و کنار رفتن رستمیان!

هانیه رستمیان در رشته تیراندازی بخش تپانچه 10 متر در مرحله مقدماتی، از ساعت 14 به مصاف رقبای خود رفت که در پایان این مرحله او در جایگاه بیست‌ودوم ایستاد و نتوانست در جمع 8 تیم برتر قرار بگیرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. محمد رهبری، شمشیرباز بخش سابر هم از ساعت 15:15 به مصاف رقیبی از فرانسه رفت که در یک رقابت دراماتیک و نفسگیر او با نتیجه 15 بر 13 برابر حریف خود شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و ناکام در رسیدن به جمع 32 نفر برتر بود.

از صعود نوشاد تا حذف زودهنگام ندا

نوشاد عالمیان هم در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی مسابقات تنیس روی میز از ساعت 21:30 به مصاف حریفی از نیجریه رفت که موفق شد با نتیجه 4 بر یک به پیروزی برسد و او باید دوشنبه‌شب برابر حریفی از چین‌تایپه قرار گیرد. ندا شهسواری که پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه هم بود، از ساعت 23 در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی کار خود را برابر حریفی از فرانسه دنبال کرد که با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا فعالیت هشت نماینده ورزش ایران در نخستین روز رسمی رقابت‌های المپیک 2024 پاریس با حذف هر علی فتوحی، علی پاکدامن و محمد رهبری در رشته شمشیربازی، هانیه رستمیان در رشته تپانچه 10 متر و ندا شهسواری در رشته تنیس روی میز به پایان برسد و از فاطمه مجلل (روئینگ تک‌نفره)، مهدی الفتی (ژیمناستیک) و نوشاد عالمیان (تنیس روی میز) به عنوان چهره‌های موفق روز نخست می‌توان یاد کرد.

 


 

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار