کدخبر : 17058 تاریخ انتشار :
A

عکس | بزرگترین پرتره‌ی شاه عباس صفوی در المپیک به نمایش درآمد

عکس | بزرگترین پرتره‌ی شاه عباس صفوی در المپیک به نمایش درآمد

المپیک فرصتی است برای نمایش داشته‌های فرهنگی و اجتماعی ملت‌ها.

ورزش ۳۶۰ - سرانجام شب گذشته افتتاحیه پر ماجرای المپیک برگزار شد و واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

به گزارش ورزش ۳۶۰، مراسم افتتاحیه‌ی المپیک در پاریس با ساختارشکنی‌ها و نوآوری‌های پربحثی همراه بود. از جمله اینکه برای بسیاری برگزاری رژه این رقابت ها در رود سن و خارج از ورزشگاه یک اتفاق هیجان انگیز بود. 

این برای اولین‌بار بود که در المپیک بازی‌ها در یک ورزشگاه و به صورت متمرکز افتتاح نمی‌شد و ورزشکاران در طول ۶ کیلومتر از رود سن سوار بر قایق و کشتی‌های مختلف رژه می‌رفتند. این تصمیم فرانسوی‌ها موجب شد تا این دوره از رقابت‌ها به یکی از پر تماشاگرترین بازی‌های المپیک تبدیل شود. چرا که در طول ۶ کیلومتر از رود سن تقریبا ۶۰۰ هزار نفر این مراسم را از نزدیک تماشا کردند. حال آنکه اگر در ورزشگاه این مراسم افتتاح می‌شد نهایتا ۱۰۰ هزار نفر می‌توانستند بازی را تماشا کنند.

نکته‌ی جالب اما فضایی بود که این مسیر طولانی در اطراف سن به برگزار کنندگان این رقابت‌ها می داد. این مسئله موجب شد تا آنها نمادهایی از کشورهای مختلف را در طول محل برگزاری این رقابت‌ها به نمایش بگذارند. از جمله از ایران یک نقاشی قدیمی از شاه بزرگ صفوی به نمایش درآمد.

روی یکی از دیوارهای حاشیه‌ای رود سن بزرگترین پرتره‌ای که از شاه عباس دیده شده نقش بسته بود. این اثر نقاشی محمد قاسم مصور تبریزی یا سراجای نقاش، نگارگر، شاعر، خطاط و موسیقیدان عصر صفوی بود که تصویر او از سوی برگزار کنندگان المپیک به عنوان نماد ایران انتخاب شده بود. 

01

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار