کدخبر : 16713 تاریخ انتشار :
A
پوکر طلا در انتظار کاروان کشتی ایران؟!

بررسی مدال‌های احتمالی کاروان ایران در المپیک 2024

بررسی مدال‌های احتمالی کاروان ایران در المپیک 2024

سی‌وسومین دوره از بازی‌های المپیک تابستانی به میزبانی فرانسه و با نام المپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمعه به شکل رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش ورزش 360، سی‌وسومین دوره از بازی‌های المپیک تابستانی به میزبانی فرانسه و با نام المپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمعه به شکل رسمی آغاز خواهد شد و تا ۲۱ مردادماه به طول خواهد انجامید. کاروان ورزش کشورمان با ۴۰ المپین موسوم به «کاروان خادم‌الرضا (ع)» در این رویداد حاضر شده که سهم کشتی از این تعداد، ۱۱ نفر است. علی‌رغم این که انتظارها چندان بالا نیست اما در زیر، احتمالات مدالی برای کشتی درنظر گرفته شده‌اند که می‌تواند در صورت خوش‌شانسی، یک رویداد طلایی را برای ایران رقم بزند.

در کشتی فرنگی بدون‌تردید همه نگاه‌ها به دوئل موردانتظار امین میرزازاده و میخائین لوپز کوبایی‌ست؛ جایی که این دو برای نخستین بار احتمالاً در فینال رودرروی یک‌دیگر قرار خواهند گرفت و یکی به‌دنبال دست‌نیافتنی‌شدن در تاریخ با ۵ مدال طلاست و دیگری هدفی جز به زیر کشیدن غول کوبایی از تاج و تخت ۱۶ ساله‌اش ندارد. امین مطمئناً پس از قهرمانی جهان، برای طلای المپیک به پاریس رفته و هیچ هدفی جز ایستادن بر سکوی نخست، او را آرام نخواهد کرد.

محمدهادی ساروی هم دیگر فرنگی‌کار ایران است که کادرفنی به مدال خوش‌رنگ وی دل بسته. ساروی با سابقه قهرمانی جهان و مدال برنز المپیک قبلی، باتجربه‌تر از دوره گذشته و جوان‌تر از سایر رقبا پا به میدان پاریس گذاشته. او تا فینال مسیر همواری دارد و با جوانانی از فنلاند و لیتوانی مصاف خواهد داشت اما در فینال احتمالاً آرتور الکسانیان ۳۴ ساله ارمنستانی منتظر اوست. در کنار ساروی؛ سعید اسماعیلی هم شانس بالایی برای شگفتی‌سازی در وزنی که محمدرضا گرایی طلای المپیک توکیو را گرفت، داراست.

در کشتی آزاد اما همه نگاه‌ها به یک نفر خیره شده تا تاریخ را از نو بنویسد و نام ایران را بر تارک المپیک جاودانه کند؛ حسن یزدانی. یزدانی پس از جراحی سنگین کتف، ققنوس‌وار به تشک برگشته و هیچ هدفی جز کسب دومین طلای المپیک نخواهد داشت. آرون بروکس با توجه به این که رنکینگ ندارد، ممکن است در هر مرحله‌ای به پادشاه برخورد کند اما کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران بهتر از همه می‌داند که برای فتح فرانسه، همه حریفان را در هر مرحله‌ای باید یکی پس از دیگری شکست بدهد.

امیرحسین زارع هم یکی از امیدهای اصلی مدال طلای المپیک پاریس است. اگر چه میسون پاریس آمریکایی، گنو پتریاشویلی گرجستانی و طاها آک‌گل ترکیه‌ای رقبای اصلی او هستند اما امیرحسین سابقه و توان شکست دادن این نفرات را دارد و می‌تواند پس از کمیل قاسمی، باز هم از ایران در سنگین‌وزن کشتی المپیک پرچم‌داری کند. ضمن این که نباید یونس امامی را در غیاب رقیب روس دست کم گرفت. امامی در صورتی که در مرحله دوم از پس کایل دیک آمریکایی بر بیاید که این اتفاق اصلاً دور از انتظار هم نیست، باید طلای وزن مهم و شلوغ ۷۴ کیلوگرم را بدون شک به‌نام او نوشت.

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار