کدخبر : 16587 تاریخ انتشار :
A
بررسی مدال‌های احتمالی کاروان ایران؛

چشمک مدال به تکواندو و وزنه‌برداری در المپیک 2024

چشمک مدال به تکواندو و وزنه‌برداری در المپیک 2024

سی‌وسومین دوره از بازی‌های المپیک تابستانی به میزبانی فرانسه و با نام المپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمعه به شکل رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش ورزش 360، سی‌وسومین دوره از بازی‌های المپیک تابستانی به میزبانی فرانسه و با نام المپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمعه به شکل رسمی آغاز خواهد شد و تا ۲۱ مردادماه به طول خواهد انجامید. کاروان ورزش کشورمان با ۴۰ المپین موسوم به «کاروان خادم‌الرضا (ع)» در این رویداد حاضر شده‌است. رشته‌های تکواندو و وزنه‌برداری که پس از کشتی در سبد مدال‌آوری ادوار المپیک برای ایران نقش‌آفرین بوده‌اند، این دوره با شرایطی متفاوت پا به قلب اروپا خواهند گذاشت. مبینا نعمت‌زاده، ناهید کیانی، آرین سلیمی و مهران برخورداری در تکواندو و میرمصطفی جوادی و علی داودی هم در وزنه‌برداری، نمایندگان ایران در المپیک ۲۰۲۴ هستند.

ناهید کیانی بدون‌تردید مهم‌ترین شانس ایران برای کسب مدال المپیک است. او که برای نخستین بار به‌عنوان یک تکواندوکار زن ایرانی در سال ۲۰۲۳ به مدال طلا و قهرمانی جهان رسید، حالا خودش را برای چالشی به‌مراتب سخت‌تر در پاریس آماده می‌کند و قطعاً قرعه‌ها در تعیین مسیر وی تا فینال و رنگ مدالش تأثیر بسیاری خواهند گذاشت. مبینا نعمت‌زاده و مهران برخورداری که به مدال برنز بازی‌های آسیایی رسیده بودند و آرین سلیمی هم که مدال نقره هانگ‌ژو را کسب کرده، از دیگر امیدهای کاروان ۴ نفره تکواندوی ایران در بازی‌های المپیک هستند که می‌توان به خلق شگفتی آن‌ها و کسب یک مدال خوش‌رنگ امیدهای فراوانی داشت.

در وزنه‌برداری اما ایران با یک قهرمان جهان و یک نایب‌قهرمان المپیک پا به تخته خواهد گذاشت. اگر چه میدان المپیک با رقابت‌های جهانی متفاوت است اما جوادی نشان داده می‌تواند در عین ناامیدی، دست به خلق کارهای بزرگی بزند. از سویی دیگر علی داوودی در صورتی که روز خوبش باشد و وزنه‌های درستی را انتخاب کند، می‌شود به تکرار مدال نقره‌اش در مصاف با غولی به نام لاشا تالاخادزه امیدوار بود. وزنه‌برداری هم مانند تکواندو، از رشته‌هایی است که باید بار مدال‌آوری را از روی دوش کشتی بردارند و در ارتقا جایگاه رنکینگی ایران مؤثر واقع شوند.

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار