کدخبر : 11867 تاریخ انتشار :
A

دختری که رکورد 200 متر سرعت ایران را شکست

دختری که رکورد 200 متر سرعت ایران را شکست

مریم طوسى اولین دختر ورزشکار و دونده ایرانى نام گرفت که در تور طلایى سطح A آمریکا در لس آنجلس به رقابت با حریفان المپیکی خود پرداخت.

به گزارش ورزش 360، قهرمان باسابقه دو و میدانى ایران یک‌بار دیگر رکورد ٢٠٠ متر سرعت ایران را که در اختیار خودش قرار دارد سیزده صدم ثانیه در شهر بوگوتاى کلمبیا ارتقاء داد تا به بیخ گوش کسب سهمیه ٢٠٠ متر المپیک ٢٠٢٤ برسد تا شاید غم و حسرت صدم‌هاى ثانیه‌اى که براى حضور در المپیک ٢٠١٢ لندن کم آورد را بعد از ١٢ سال با رسیدن به پاریس براى همیشه به فراموشى بسپارد.

مریم طوسى ١١ سال قبل در آلماتى قزاقستان با ٢٣ ثانیه و ٤٦ صدم رکورد ٢٠٠ متر ایران را شکست و دو ماه قبل توانست در ٣٤ سالگى این رکورد را ٩ صدم ثانیه در آفریقاى جنوبى ارتقاء دهد و ٢٣ ثانیه و ٣٥ را ثبت کند.

طوسى دوهاى سرعت ایران یکبار دیگر توانست با عملکرد فوق‌العاده و کسب مدال برنز رقابت سطح C فدراسیون جهانى دو و میدانى در تور جهانى کلمبیا رکوردشکنى کند و با ثبت زمان ٢٣ ثانیه و ٢٢ صدم سیزده ثانیه رکورد ملى ٢٠٠ متر ایران را ارتقاء دهد و مدال برنز را بر گردن آویزد.

در حال حاضر مریم طوسى تا قبل از اضافه شدن امتیازات رقابت‌هاى تور جهانى کلمبیا به رنکینگ دونده‌ها در قاره آسیا رتبه هشتم ٢٠٠ متر زنان و در جهان رتبه نودم رنکینگ را به خود اختصاص داده و با کسب نتایج مطلوب در رقابت‌هاى نیجریه، قهرمانى کشورمان و قزاقستان مى‌تواند سهمیه ٢٠٠ متر المپیک ٢٠٢٤ پاریس را براى ایران به ارمغان آورد.

نکته حائز اهمیت اینکه مریم طوسى که بیش از دو سال است از ایران دور بوده و در آمریکا زندگى مى‌کند در تمامى رقابت‌هاى مختلف دنیا که روى پیست تارتان دویده با موازین قانونى فدراسیون دو و میدانى ایران و البته حجاب اسلامى با رقیبان کشورهاى دیگر مسابقه داده و تمام هزینه‌هاى سفرها را نیز بدون حمایت و دریافت مالى از نهادهاى ورزشى کشورمان به‌صورت شخصى پرداخت کرده تا پرچم ایران را به اهتزاز درآورد.

نکته قابل انتقاد رفتار عجیب فدراسیون دو و میدانى براى رفتن مریم طوسى به رقابت‌هاى نیجریه است که هفته دیگر در سطح B جهانى برگزار مى‌شود.

    فدراسیون دو و میدانى که قرار است حمیده اسماعیل‌نژاد را به رقابت ١٠٠ متر نیجریه اعزام کند، دو هفته قبل براى اقدام ویزاى نیجریه مریم طوسى به منظور رقابت ٢٠٠ متر درخواست پاسپورت و مدارک کرده اما در نهایت به او اعلام شده چون در ایران نیست، فدراسیون نمى‌تواند برایش ویزا بگیرد!

مسئله دیگر اینکه فدراسیون دو و میدانى هنوز وضعیت صدور ویزاى مربى آمریکایى مریم طوسى یعنى "جنترلى بردلى" را براى سفر سه هفته‌اى این دارنده دو طلاى داخل سالن آسیا به ایران و حضور در رقبت‌هاى مهم قهرمانى کشور نیز مشخص نکرده است.

مریم طوسى هفته قبل اولین دختر ورزشکار و دونده ایرانى نام گرفت که در تور طلایى سطح A آمریکا در لس آنجلس به رقابت با حریفانى که مدال‌هاى جهانى و المپیک داشتند دعوت شد و مسابقه داد.

در رقابت ٢٠٠ متر تور جهانى دو و میدانى کلمبیا که چهار دونده از کشور میزبان در کنار مریم طوسى و قهرمانان شیلى، دومینیکنى و ونزوئلا حضور داشتند "مارتینز ابارگئون" از کلمبیا با رکورد ٢٢ ثانیه و ٩٠ صدم قهرمان شد و "مونت بلانچارد" از شیلى با ٢٣ ثانیه و ١٧ صدم به مقام دوم رسید.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار