کدخبر : 24478 تاریخ انتشار :
A

تصمیم مهم بوکسور تراجنسیتی بعد از المپیک جنجالی!

تصمیم مهم بوکسور تراجنسیتی بعد از المپیک جنجالی!

ایمان خلیفه، بوکسور الجزایری که به قهرمانی مسابقات المپیک رسید، قصد حضور در مسابقات بوکس حرفه ای را دارد.

به گزارش ورزش 360، ایمان خلیفه بوکسور الجزایری تنها چند ماه بعد از کسب مدال طلای المپیک پاریس چالش های جدیدی را برای ادامه حرفه خود در این ورزش در نظر گرفته است.

چند ماه قبل از مسابقات جهانی بود که فدراسیون جهانی بوکس این ورزشکار را به علت رد شدن در آزمون های واجد شرایط بودن برای شرکت در مسابقات بانوان، از حضور در مسابقات جهانی محروم کرد.

با این حال اما کمیته بین المللی المپیک جواز حضور او در مسابقات المپیک را صادر کرد که با اعتراض شدید برخی از کشور‌ ها همراه بود. این موضوع زمانی به نقطه اوج خود رسید که حریف ایتالیایی خلیفه در نخستین مبارزه با او تنها ۴۶ ثانیه در رینگ دوام آورد و خیلی زود ادامه مسابقه را رها و همچنین به نشانه اعتراض از دست دادن با خلیفه امتناع کرد.

در نهایت او با شکست دادن حریف چینی در فینال مسابقات توانست مدال طلای المپیک را با وجود همه حواشی که بر علیه او وجود داشت از آن خود کند.

خلیفه بعد از ماجراهای پیش آمده در المپیک حتی از جی کی رولینگ فیلنامه نویس انگلیسی و ایلان ماسک نیز شکایت و آنها را متهم به نشر اکاذیب بر علیه خود کرد.

با این حال اما ایمان خلیفه که این روز ها مشغول آماده سازی یک مستند از زندگی خود است، روز گذشته در یک نشست خبری از تغییری بزرگ در حرفه خود خبر داد و گفت:" در آینده نه چندان دور وارد دنیای بوکس حرفه ای خواهم شد. اگرچه به این زودی ها قصد انجام این تصمیم را ندارم اما پیشنهادات زیادی در این مورد به من داده شده است. به هر حال من و طرفدارانم دوست داریم سطح خود را در زمینه بوکس حرفه ای بسنجیم."

با عملی شدن این تصمیم از سوی ایمان خلیفه، احتمالا به زودی شاهد مصاف او با جسیکا مک کاسکیل آمریکایی که یکی از قهرمانان دنیای بوکس حرفه ای بانوان است خواهیم بود.

گفتنی است در بوکس حرفه ای برخلاف مسابقاتی که در المپیک برگزار می‌شود، خبری از کلاه و محافظ نیست و همچنین دستکش های بوکس حرفه ای نیز ضخامت کمتری دارند.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار