کدخبر : 18993 تاریخ انتشار :
A

اگر به مبینا نعمت‌زاده دکتری ندهید به قطر مهاجرت می‌کند؟

اگر به مبینا نعمت‌زاده دکتری ندهید به قطر مهاجرت می‌کند؟

اظهارات نسنجیده مبینا نعمت‌زاده و خانواده‌اش موفقیت‌های تکواندو در المپیک را تحت تاثیر قرار داده است.

ورزش ۳۶۰ - مبینا نعمت‌زاده که با درخشش در المپیک به مدال نقره این رقابت‌هذ دست یافت خیلی سریع راه برخی چهره‌های قدیمی ورزشی ایران را در پی گرفت و درخواست کرد بدون کنکور در رشته پزشکی وارد دانشگاه شود.

به گزارش ورزش ۳۶۰، این در حالی است که قهرمانان و مدال‌آوران المپیک بدون کنکور تنها می‌توانند وارد رشته تربیت بدنی شوند. بعد از انتشار این خبر موضع‌گیری‌های زیادی درباره‌ی آن انجام شد. خانواده مبینا نعمت‌زاده به گونه‌ای رفتار کردند که گویی این امتیاز حق او است و برخی چهره‌های دانشگاهی و علمی به این مسئله واکنش نشان داده و آن را اشتباه دانستند.

برخی چهره‌های جنجالی مانند شهربانو منصوریان هم وارد بازی شدند و با انتقادات تند و تیز بازی را وارد زمین‌های دیگری کردند. در فضای مجازی هم حمله‌ها به مبینا نعمت‌زاده فراوان بود و همین مسئله موجب شد او حالتی حق به جانب به خود بگیرد.

در این میان اما انتشار ویدئویی از پدر او که زمانش مشخص نیست کمی و رنگ و بوی خاص به فضای اخبار حول این ورزشکار زن داده است. 

در این ویدئو که زمان آن مشخص نیست عباس نعمت زاده می گوید:«ما چند پیشنهاد از کشورهای بلغارستان،ازبکستان و قطر داشتیم.آنها می گفتند چون ممکن است قرعه مبینا به حریفانی از اسرائیل بخورد،بهتر است که شما بیایید و برای کشور ما مبارزه کنید که البته ما به این پیشنهاد نه گفتیم.»

نعمت زاده در خصوص رقم  پیشنهادی که داده اند هم حرف زد و گفت:«شاید باور نکنید،حقیقات بگویم آنها گفتند به محض اینکه وارد کشور ما شوید 500 هزار دلار به شما می دهیم و اگر مدال المپیک بیاورید 10 میلیون دلار!این پیشنهاد کشور قطر را ما قبول نکردیم. گفتیم این پرچم 4 هزار سال قدمت دارد و پرچم شما مگر چقدر قدمت دارد؟وقتی دیدند که نمی توانند از طریق مسائل مالی به خواسته شان برسند بحث اسرائیل را پیش کشیدند که خدا را شکر این اتفاق نیفتاد و قرعه مبینا چیز دیگری بود.»

حالا از این بگذریم که ادعای ۱۰ میلیون دلار آن هم در ورزشی چون تکواندو بسیار عجیب است چرا که در فوتبال هم این رقم نصیب درصد کمی از فوتبالیست‌ها شده و جابجایی آن ساده نیست اما انتشار چنین خبرهایی در کنار سابقه‌ی مهاجرت برخی چهره‌های تکواندوی ایران شائبه یا شایعات نامناسبی را بر سرزبان‌ها می‌اندازد که نه در شان ورزش ماست و نه در شان مدال‌آوران المپیکی ایران.

هر ورزشکاری که پیشنهاد تغییر تابعیت را رد کرده به وظیفه ملی خود در قبال کشور عمل کرده و بابت این اقدام نه منتی بر سر کسی دارد و نه می‌تواند از آن برای خودش منبعی برای امتیازات خاص ایجاد کند. 


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار