کدخبر : 18365 تاریخ انتشار :
A

ماجرای گرمکن به رنگ پرچم ایران «کیمیا علیزاده» چه بود؟

ماجرای گرمکن به رنگ پرچم ایران «کیمیا علیزاده» چه بود؟

حضور کیمیا علیزاده در وزن ۵۷ کیلوگرم رقابت‌های تکواندوی المپیک پاریس با پرچم بلغارستان حواشی فراوانی به همراه داست.

ورزش ۳۶۰ - قهرمان سابق تکواندوی ایران که سال ۲۰۱۶ اولین مدال المپیکی ورزشکاران زن ایرانی را کسب کرده بود تا المپیک بعدی در ایران نماند و به جمعیت قابل توجه ورزشکاران مهاجر پیوست. رویارویی او با ناهید کیانی در دو المپیک توکیو و پاریس صحنه‌هایی عجیب را برای ایرانیان آفرید.

کیمیا علیزاده در المپیک توکیو موفق شده بود به عنوان یک ورزشکار غیر ایرانی هموطنش ناهید کیانی را شکست بدهد. اما این دیدار یکبار دیگر در المپیک پاریس تکرار شد و اینبار ناهید کیانی بود که بر کیمیا علیزاده پیروز شد.

تقابل دو ورزشکار ایرانی با پرجم‌های مختلف که به دلایل سیاسی و اجتماعی از هم جدا و رودرروی هم قرار گرفته بودند لحظات احساسی و عجیبی را برای ایرانیان رقم زده بود. در چنین شبی بود که توجه به جزئیات این دیدار مورد توجه قرار گرفت. از کمربند کیمیا علیزاده به رنگ پرچم ایران گرفته تا آغوش طولانی دو تکواندوکار زن پس از کسب مدال روی سکو

1440x810_cmsv2_79f7cd8b-3a84-5a24-8663-31a64437dbe4-8638994

کیمیا علیزاده از وقتی از ایران خارج شد چه در المپیک توکیو و چه در المپیک پاریس از کمربندی استفاده کرده که نشانی از ایران روی آن نقش بسته است. روی کمربند او نام کیمیا با رنگ‌های پرچم‌ ایران نقش بسته بود. این مسئله چه در المپیک قبلی که کیمیا علیزاده با پرچم کمیته بین‌المللی المپیک در رقابت‌ها حاضر شده بود به وقوع پیوست و چه در این دوره که او با پرچم بلغارستان در این رقابت‌ها حاضر شده بود تکرار شد.

اما موضوعی که مورد توجه برخی از کاربران قرار گرفته بود رنگ گرمکن کیمیا علیزاده در هنگام دریافت مدال بود. گرمکنی ساده به رنگ سفید و سبز و قرمز که بسیاری آن را دوباره نمادی از پرچم ایران دانسته بودند. اما واقعیت ماجرا این است که این گرمکن به رنگ پرچم بلغارستان طراحی شده بود. همان سبز و سفید و قرمز با تناژ و ترتیب متفاوت. این لباس لباس رسمی ورزشکاران بلغاری در المپیک بود و حتی رمضانف کع شب گذشته حسن یزدانی را شکست داد هم از این لباس استفاده کرده بود.

4208336

kimiya-alizadeh-representing-bulgaria-just-won-her-second-v0-j1tmwgchsnhd1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار