کدخبر : 6205 تاریخ انتشار :
A

والیبال ایران یک تصمیم شگفت‌انگیز گرفت!

والیبال ایران یک تصمیم شگفت‌انگیز گرفت!

رسانه معتبر لهستانی انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران را شگفت‌انگیز دانست.

به گزارش ورزش 360، پلست اسپورت، رسانه معتبر لهستانی انتخاب موریس ماتو پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران را شگفت‌انگیز دانست. این رسانه در ادامه عنوان کرد: «نه ویتال هینن، نه آلبرتو جولیانی؛ فدراسیون ایران نام سرمربی جدید تیم ملی والیبال را اعلام کرد. کاملاً غیرمنتظره، مائوریسیو پائز از برزیل.»

این رسانه مدعی شد فدراسیون والیبال ایران چند ماهی است که می‌خواهد سرمربی جدید تیم ملی مردان را انتخاب کند. در آن زمان با بسیاری از مربیان مشهور صحبت‌هایی انجام شد. در میان کاندیداها، رسانه‌ها به نام‌هایی چون آلبرتو جولیانی، ویتال هینن و همچنین روبرتو پیاتزا، جانلورنزو بلنجینی و... ولادیمیر آلکنو اشاره کردند.

مائوریسیو موتا پائز در نهایت سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران شد. او در سال 1963 در ریودوژانیرو به دنیا آمد. او بخش زیادی از دوران حرفه‌ای والیبال خود را در فرانسه گذراند، جایی که در دهه‌های 1980 و 1990 به عنوان بازیکن بازی کرد.

او همچنین به عنوان مربی در فرانسه کار می‌کرد. او باشگاه‌های فرانسوی پاریس والی (11-2008) و تورز وی بی (15-2011) را رهبری کرد، سپس به لیگ ژاپن،  پاناسونیک (2016-20) پیوست. در سال‌های اخیر، او تورکوینگ لیل متروپول و اپی‌سنتر-پودولانی هورودوک اوکراین (از سال 2023) را آموزش داد. او عناوین قهرمانی فرانسه و ژاپن را به دست آورده است.

پائز تجربه بین‌المللی نیز دارد. او در کادرفنی تیم ملی برزیل به رهبری برناردو رزنده حضور داشت و همچنین کمک مربی تیم‌های ملی فرانسه و چک بود.

پلست اسپورت در ادامه گزارش خود نوشت:‌ «وحید مرادی، رئیس فدراسیون ایران اعتراف کرد که رقیب اصلی برزیلی برای این پست جولیانی بوده است، اما در نهایت پائز جانشین بهروز عطایی شد که در دوران انتخابی المپیک استعفا داد.»

قرارداد با سرمربی جدید تا پایان بازی‌های المپیک پاریس با امکان تمدید امضا شد. ایرانی‌ها امیدوارند از رده‌بندی فدراسیون جهانی به مسابقات المپیک راه پیدا کنند، بنابراین باید در لیگ ملت‌ها امتیازات زیادی کسب کنند.

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار