کدخبر : 6065 تاریخ انتشار :
A

مصطفی کارخانه: پائز در تیم ملی ایران موثر خواهد بود!

مصطفی کارخانه: پائز در تیم ملی ایران موثر خواهد بود!

پس از چند ماه تعلل روز گذشته بالاخره سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب شد.

به گزارش ورزش 360، پس از چند ماه تعلل فدراسیون والیبال ایران برای انتخاب سرمربی تیم ملی و در‌حالی‌که انتخاب سرمربی تبدیل به پروسه‌ای طولانی و کلافه‌کننده شده بود، وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال اعلام کرد فدراسیون هدایت تیم ملی والیبال کشورمان را به شخصی می‌سپارد که آماده جنگیدن برای استفاده از حداقل شانس ایران برای صعود به المپیک پاریس باشد و درنهایت موریس موتا پائز برای هدایت تیم ملی انتخاب شد. مربی برزیلی- فرانسوی که کار مربیگری را با همکاری و دستیاری رزنده، مربی افسانه‌ای والیبال دنیا آغاز کرد و در‌حال‌حاضر هدایت یک تیم باشگاهی در اوکراین را برعهده دارد و پس از پایان مسابقات لیگ اوکراین بلافاصله برای برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان راهی ایران خواهد شد.

اما حضور موتا پائز در والیبال ایران چقدر تاثیرگذار خواهد بود؟ آیا حضور او می‌تواند والیبال ایران را به روزهای طلایی‌اش بازگرداند؟ سوالاتی که مصطفی کارخانه، مربی نام آشنای والیبال ایران به آنها پاسخ داد.

انتخاب سرمربی برای تیم ملی والیبال درگیر پروسه‌ای طولانی‌مدت شد و بعد از مدت زمان طولانی موتا پائز به‌عنوان سرمربی تیم انتخاب شدند. نظرتان درباره این انتخاب چیست؟

فدراسیون والیبال براساس رسالتی که روی دوشش بود، دوست داشت هر چه زودتر سرمربی تیم ملی انتخاب شود. حدود 10 یا 20 مربی کاندید بودند تا اینکه درنهایت ایشان انتخاب شدند. ایشان در کشور برزیل کنار آقای رزنده بودند و رزومه قابل قبولی چه در باشگاه و چه در سطح ملی دارند. موتا پائز مربی با‌انگیزه‌ای است و همه باید از این مربی حمایت کنند؛ چراکه چه در تئوری و چه در عملی قابلیت‌های فنی بالایی دارد. ما اگر بخواهیم پنج مربی نامدار دنیا را اسم بیاوریم، آقای رزنده حتما یکی از آنهاست که پائز در کنار او به‌عنوان دستیار و مربی فعالیت کرده است.

 امیدوارم این انتخاب بر والیبال کشورمان تاثیرگذار باشد. والیبال ما قرار است در لیگ‌ ملت‌ها شرکت کند. اگرچه شانس بسیار کمی برای حضور در المپیک داریم، ولی این‌طور نیست که کاملا به صفر رسیده باشد و روزنه‌هایی باز است. این روزنه‌ها شامل تلاش مضاعف کادر‌فنی، بازیکنان و حمایت چند برابری فدراسیون و وزارت ورزش است. همه و همه باید دست در دست هم دهند و برای آینده تلاش کنند تا روزهای طلایی والیبال دوباره برگردد.

خیلی‌ها شانس حضورمان در المپیک را کاملا از دست رفته می‌دانند. 

ببینید شانس ما کم است. اگر 10 نفر از مربیان روز دنیا را هم بیاوریم، این شانس کم است. خود آقای رزنده هم باشند، شانس‌مان کم است، ولاسکو هم باشد شانس‌مان کم است. ولی ما دنبال مربی‌ای بودیم که مورد تایید جامعه والیبالی جهانی و FIVB باشد و مربیان بزرگ روی نامش صحه بگذارند. حالا این اتفاق افتاده است و باید کمی صبر کرد و نتیجه را دید. باز هم تاکید می‌کنم ما شانس کمی داریم ولی این‌طور نیست که همه چیز تمام شده باشد.

شما به‌عنوان یکی از بزرگان والیبال ایران، حضور پائز را برای کمک به تیم ملی موثر می‌دانید؟

 من فکر می‌کنم موثر باشد. برای انتخاب ایشان جمیع جهات در‌نظر گرفته شده است و اگر خدا کمک کرده و او از تمام ظرفیت‌هایش استفاده کند، گاهی نشدنی‌ها شدنی می‌شوند و غیر‌ممکن‌ها ممکن می‌شوند. عرض کردم تلاش مضاعف می‌خواهد، یعنی بازیکنان و فدراسیون از تمام ظرفیت‌هایشان استفاده کنند و صد خود را بگذارند. نتیجه گرفتن همبستگی و هم‌افزایی خوب می‌خواهد تا بتوان شرایط را بهتر کرد و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

حضورمان در لیگ ملت‌ها را چطور می‌بینید؟

 فقط می‌توانم بگویم سخت است. سخت است اما روزنه‌هایی هم وجود دارد و نشدنی نیست

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار