کدخبر : 4151 تاریخ انتشار :
A

برهم خوردن توازن لیگ با ورود حامد حدادی

برهم خوردن توازن لیگ با ورود حامد حدادی

سنتر 218 سانتی متری تیم نفت آبادان خیلی زود پیش بینی های قبلی را برهم زد و باعث رقم خوردن یک اتفاق غیرمنتظره شد.

به گزارش ورزش 360، حامد حدادى با یک ماه تمرین در تیم پالایش نفت آبادان در ٣٨ سالگى به نقطه اى از مرز آمادگى رسید که به عنوان فوق ستاره اى مهار نشدنى در بازى خانگى بدون تماشاگر، دومین شکست شهردارى گرگان صدرنشین لیگ برتر و قهرمان سه دوره اخیر را رقم بزند.

شانزدهم دى ماه و در لید خبر شماره ١٩٩٢٤٣٨ ورزش سه که به گفت و گوى اختصاصى با کاپیتان سابق تیم ملى مربوط مى شد مدعى شدیم حامد حدادى که به ارباب حلقه‌هاى بسکتبال ایران و آسیا مشهور است با افتخارات بسیار به عنوان شناسنامه این رشته ورزشى در قاره کهن با پیوستن به تیم پالایش نفت آبادان بى شک نقشى اساسى را در بالا بردن شانس قهرمانى این تیم خوزستانى ایفا خواهد کرد که توازن حال حاضر قدرت در بین تیم‌ها را تغییر مى‌دهد.

همچنین روز بعد در ورزش سه، حماد سامرى تنها سرمربى قهرمان در بین نسل جدید مربیان لیگ برتر بسکتبال، حامد حدادى را از تمام بازیکنان خارجى لیگ، بالاتر و بهتر دانست و مدعى شد: "ما طبق مصوبه وزارت نفت اجازه به خدمت گرفتن بازیکن خارجى را نداریم و چه بهتر که توانستیم حامد حدادى را به خدمت بگیریم. حامد سطح توانایى ها و فنى اش از خارجى هاى شاغل در لیگ برتر هم بالاتر است."

حماد سامرى، حدادى را اسطوره بسکتبال ایران و آسیا دانست که در جهان هم بینظیر است و گفت:

"ما همه با هم قدر استفاده از این موقعیت براى سربلندى بسکتبال آبادان و خوزستان را مى دانیم.

حامد حدادى براى ما حکم الماس و جواهرى بى قیمت را دارد. فرصت درخشیدن با این جواهر و جایگاهش را به آسانى از دست نمى دهیم. یعنى در بهترین نقطه و با بهترین فرم از توانمندى هاى مثال زدنى او بهره مى بریم."

حال در دیدار هفته هفدهم لیگ برتر بسکتبال تمام کلمات بالا با درخشش استثنایى حامد حدادى مقابل مدافع قهرمانى و صدرنشین لیگ برتر به اثبات رسید.

شهردارى گرگان که از دو بازیکن خارجى خوب نیز بهره مى برد به عنوان صدرنشین لیگ برتر و قهرمان سه سال اخیر بسکتبال ایران در آبادان آنهم بدون حضور تماشاگران تیم میزبان، دومین شکست فصل خود را با نتیجه ٩٢ بر ٨٣ متحمل شد.

اولین شکست گرگانى ها هفته چهارم در خانه و مقابل کاله مازندران با نتیجه ٩٢ بر ٨٥ بود. دو شکست با نتیجه مشابه یکى در خانه و دیگرى در زمین میزبان.

البته گرگانى ها سرمایه گذارى بسیار هنگفتى در بسکتبال داشته اند هر چند هنوز قراردادهاى فصل خود را تسویه نکرده و همین موضوع باعث شد بهنام یخچالى لژیونر ملى پوش بسکتبال ایران در بوندس لیگاى آلمان در چند روز اخیر عکس العمل تندى با انتشار استورى در صفحه اینستاگرام خود نشان دهد.

در دیدار پالایش نفت آبادان و صدرنشین لیگ برتر حامد حدادى ۳۲ امتیاز، ۱۸ ریباند و ۷ پاس گل را به ثبت رساند تا "دابل دابل" کند، آمارى که خیره کننده است و ثابت مى کند ارباب حلقه هاى بسکتبال آسیا در سن ٣٨ سالگى هم تمام شدنى نیست.

حدادى با ٢١٨ سانتیمتر قد هر گاه در اوج باشد مستطیل دفاعى و حلقه ى تیم خود را مصادره کرده و اجازه ى خودنمایى به حریف نمى دهد. او بازیکنى محسوب مى شود که قدرت دفاع و حمله اش به یک میزان توانمند بوده و به اصطلاح بسکتبالى ها خدا او را تنها خلق کرده براى بازى بسکتبال.

ساختن یک حامد حدادى دیگر براى بسکتبال ایران و تیم ملى در واقع به معناى واقعى غیر ممکن است چون او با فیزیک منحصر به فرد، قامت ٢١٨ سانتیمترى و توانمندى هاى مثال زدنى در رشته بسکتبال کاملا استعدادى ذاتى و خدادادى محسوب مى شود.

لیگ برتر بسکتبال امسال باشگاههاى ایران با حضور حامد حدادى بى شک آوردگاه قدرتنمایى تیم هاى پالایش نفت آبادان، شهردارى گرگان، ذوب آهن اصفهان و طبیعت تهران خواهد بود که توانمندى تیم هاى کاله مازندران و مهرام تهران را نیز نباید دست کم گرفت.

با پایان بیست و دو هفته دور رفت و برگشت مقدماتى جنگ اصلى تیم ها در مرحله پلى آف بصورت ٣ برد از پنج بازى ممکن، نیمه نهایى و فینال هم ٤ از ٧ برگزار خواهد شد.

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار