کدخبر : 15523 تاریخ انتشار :
A

گروه‌بندی بسکتبال المپیک 2024 مشخص شد

گروه‌بندی بسکتبال المپیک 2024 مشخص شد

یانیس آنتتوکومپو برای اولین بار به المپیک می رود و خبری از لوکا دانچیچ در پاریس ۲۰۲۴ نخواهد بود.

به گزارش ورزش 360، مسابقات انتخابی المپیک تابستانی پاریس به منظور تکمیل شدن گروه های چهار تیمی و مشخص شدن ۱۲ تیم حاضر در تورنمنت، در تعدادی از شهرهای جهان برگزار شد. بر همین اساس، تیم های برزیل، یونان، اسپانیا و پورتوریکو موفق به کسب جواز حضور در المپیک پاریس شدند و گروه ها به شکلی که در ادامه می بینید، تکمیل شدند. تیم های مطرحی مانند اسلوونی با لوکا دانچیچ، لیتوانی، لتونی، باهاماس، ایتالیا، کرواسی و فنلاند نتوانستند خودشان را به این مسابقات برسانند.

img_20240708_085355_558

گروه بندی بسکتبال المپیک پاریس ۲۰۲۴

گروه A: استرالیا، یونان، کانادا و اسپانیا 

گروه B: فرانسه، آلمان، ژاپن و برزیل 

گروه C: صربستان، سودان جنوبی، پورتوریکو و آمریکا 

گروه A شامل یونان با حضور سوپراستار خودش یعنی یانیس آنتتوکومپو می شود، این اولین المپیک ستاره میلواکی باکس خواهد بود. استرالیا به عنوان تیم سوم المپیک قبلی وارد پاریس خواهد شد. کانادا با امید به دستان امثال شی گیلجس الکساندر، جمال موری و... وارد المپیک می شود. اسپانیا هم طبق معمول یکی از مدعیان جدی کسب مدال است.

گروه B فرانسه میزبان را دارد که با دو سنتر هفت فوتی خودش یعنی ویکتور ومبانیاما و رودی گوبر برای حضور روی سکو شانس خیلی خوبی دارد. آلمان به عنوان قهرمان جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ اینجا حضور دارد. ژاپن بهترین تیم آسیا بود و سهمیه گرفت. در نهایت برزیل هم به این جمع اضافه شد که عملکرد خیلی خوبی در انتخابی داشت.

گروه C صربستان را درون خودش می بیند. صرب ها تحت رهبری فاتح سه جایزه MVP طی چهار فصل اخیر یعنی نیکولا یوکیچ سودای مدال گرفتن در سر دارند. سودان جنوبی قرار است تنها نماینده آفریقا باشد. پورتوریکو پس از ۲۰ سال به المپیک رسیده و در نهایت آمریکا در این گروه قرار دارد. سوپرتیم ایالات متحده با امثال لبران جیمز، استفن کری و کوین دورنت و خیلی از بهترین های این نسل به پاریس سفر خواهد کرد.

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار