کدخبر : 14232 تاریخ انتشار :
A

کابوس والیبال کماکان ادامه خواهد داشت اگر ...

کابوس والیبال کماکان ادامه خواهد داشت اگر ...

سرانجام کابوس لیگ ملت‌های والیبال 2024 با دهمین باخت در روز پایانی برابر آلمان به پایان رسید.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی والیبال ایران با شکست 3-0 مقابل آلمان به حضور کابوس‌وار در جام ملت‌های 2024 پایان داد. رقابت‌هایی که قرار بود مکانی برای....

ورزش‌مدیا: تیم ملی والیبال ایران با شکست 3-0 مقابل آلمان به حضور کابوس‌وار در جام ملت‌های 2024 پایان داد. رقابت‌هایی که قرار بود مکانی برای صعود احتمالی به المپیک باشد، به محلی برای یکی از تلخ‌ترین ناکامی‌های سالیان اخیر ورزش ایران تبدیل شد. ناکامی‌هایی که اگر حمل بر سیاه‌نمایی نشود، کماکان ادامه خواهد یافت مگر آنکه عزمی تازه شکل گرفته و گامی نو در بهسازی مدیریت کلان ورزش برداشته شود.

می‌توان صورت مسأله را پاک کرد و کمافی‌السابق به دم دستی‌ترین علت‌ها اکتفا کرد. می‌توان همه چیز را به گردن مربی پائز انداخت. آدمی که حتی فرصت نکرد نام بازیکنانش را یاد بگیرد. اصلا گیریم که مرد برزیلی/ فرانسوی این‌کاره نبود، آیا کواچ و لوزانو و کواکوویچ و آلنکو همگی اشتباهی بودند؟ هرکدام را بدلیلی کنار زدیم و گناه ناکارآمدی‌هایمان را به پای ایشان نوشتیم. هیچ‌وقت هم به ذهنمان نرسید که خدای نکرده ممکن است کرم از خود درخت باشد و ساختار بیمار والیبال ایران حضور همه این مردان نامدار را توأم با ناکامی کرده است. هرگز خیال نکردیم بی‌تصمیمی و بی برنامگی زعمای فدراسیون از یکسو و بازیکنان سالاری و باند بازی غیر قابل انکار حاکم بر اتمسفر تیم ملی هرگونه تلاشی را عقیم باقی گذاشته و هر تغییری را محکوم به شکست کرده است.

برد در مقابل آمریکا و هلند شیرین بود. هر بردی می‌تواند شیرین باشد. بااین‌همه همان بهتر که لیگ ملت‌ها با باخت تمام شد تا بردهای واپسین هفته سبب دادن آدرس غلط نشود و تیم را برای چند سال ذیگر به عقب پرتاب نکند.

خلاصه کلام اینکه اگر عزمی برای درخشش دوباره والیبال، بسکتبال، فوتبال، تیراندازی، وزنه برداری و … وجود داشته باشد، نیازی به اختراع دوباره چرخ نیست و تشخیص مسیر درست و تمهید تدبیر صحیح کار چندان پیچیده‌ای نخواهد بود اگر کار در دست اهلش قرار گیرد و برای اجرایی کردن آن پروای هیچ ستاره و ابرستارهای وجود نداشته باشد.

 

منبع ورزش‌مدیا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار