کدخبر : 12332 تاریخ انتشار :
A

وعده بزرگ مربی تیم ملی والیبال: جبران می‌کنیم

وعده بزرگ مربی تیم ملی والیبال: جبران می‌کنیم

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت که به جبران عملکرد هفته اول لیگ ملتهای والیبال خوش بین است.

به گزارش ورزش 360، در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال 2024 انتظارتمان برآورده نشد و شرمنده مردم شدیم. شاید برای مردم این جمله تکراری باشد اما می‌خواهم بگویم صبور باشید، در مسابقات پیش رو می‌جنگیم تا دلتان را شاد کنیم.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، پیمان اکبری مربی باتجربه تیم ملی والیبال ایران در ارزیابی هفته اول لیگ ملت‌ها گفت: آن انتظاری که از تیم و برنامه‌ریزی و آنالیزی که از حریفان داشتیم ، خصوصا در مسابقه با صربستان و آرژانتین اتفاق نیفتاد و هم ما مربیان و هم بازیکنان ناراحت و شرمنده مردم شدیم.

وی  افزود: رفته رفته شرایط تیم بهتر شد و در بازی آخر برابر آرژانتین همه جوره برنده بازی بودیم ولی فشارها و اشتباهات جزئی مانع از پیروزی شد. حریف ما با تجربه بود و همان‌طور که همه می‌دانند، تیم سوم المپیک قبلی بود. از فرصتی که نتوانستیم استفاده کنیم ، آنها استفاده کرده و برنده شدند.

مربی تیم ملی با تاکید بر این که هفته نخست را با هر شرایط سختی که بود پشت سر گذاشتند، گفت: شاید خیلی از دوستان از دیر تشکیل شدن اردوها گله دارند ولی ما از ۱۸ فروردین ماه اردو را شروع کردیم. بازیکنان شاخص دو تیم فینالیست لیگ برتر نمی‌توانستند در آن زمان با ما باشند. چند بازیکن کلیدی ما که شاغل در لیگ‌های اروپایی بودند، دیرتر به اردو ملحق شدند، مثل کاپیتان عبادی پور، اسماعیل‌نژاد، شریفی، کریمی و بربست که در روسیه ، ترکیه ، ایتالیا و رومانی مشغول بازی بودند. لژیونرها یک هفته مانده به مسابقات به ما اضافه شدند. سرمربی جدید تیم؛ موریس موتا پائز هم برای هدایت تیم انتخاب شد که با توجه به شناخت کمی که از بازیکنانمان داشت، کار را سخت‌تر کرد. با همین احوال با یک هماهنگی نسبی وارد مسابقات شدیم و بر خلاف انتقادات برخی دوستان از بابت بازی‌های تدارکاتی باید بگویم که برای اولین بار با تیم اصلی برزیل در کمپ آنان بازی کردیم و اگرچه دیدارها را واگذار کردیم ولی تجربه خوبی بود که بازیکنانمان برابر بازیکنان بزرگ دنیا بازی کردند .

دستیار اول پائز با اشاره به اینکه بعد از المپیک قبلی زمان داشتیم تا شرایط تیم ملی بهتر شود ، اما این اتفاق نیفتاد ، گفت : اگرچه دوستان کار کردند و زحمت کشیدند ولی به نتیجه‌ای که نیاز داشتیم نرسیدند. مردم هنوز این تیم را با آن تیم نسل طلایی قیاس می‌کنند که البته این مقایسه کردن حق مردم است اما همان تیم نسل طلایی هنگامی که من بازی می‌کردم و آنان تازه به تیم ملی اضافه شده بودند با این که چند سال روی آنان کار شده بود نتیجه نگرفتند . آن‌ها در جام ملت‌ها، لیگ جهانی و مسابقات جهانی بازی کردند و رفته رفته شکل گرفتند. الان هم باید همان راه را طی کنیم و شاید این تیم هم در آینده نیاز به چند جابجایی داشت باشد تا همان مسیر قبلی را پشت سر بگذارد.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به حریف ملی‌پوشان کشورمان در بازی نخست هفته دوم لیگ ملت‌ها گفت: ژاپن قبلا از همه تیم‌های آسیایی بهتر بود و در ادامه ایران با برنامه ریزی و کار کردن در حوزه والیبال از آنان جلو زد. همین ژاپن که امروز به عنوان قدرت اول آسیا خودش را به دنیا معرفی کرده ، زمانی که با این نسل شروع کرد در چند سال اول نتیجه خاصی نگرفت. حالا زحمات ۴ تا ۵ سال گذشته‌اش را می‌گیرد.

وی تاکید کرد : ما نیز باید با این شرایط با همین نسل جدید ادامه بدهیم و با برنامه ریزی بهتر و بیشتر به فکر المپیک بعدی باشیم .

اکبری با بیان این که شانس حضور تیم ملی والیبال ایران در کسب سهمیه المپیک کم بود، عنوان کرد: همه می دانند که برای این المپیک با رنکینگی که داشتیم شانس ما کم بود و از قبل هم خیلی از دوستانی که اطلاعاتشان نسبت به بقیه بیشتر بود، جاهای مختلف این موضوع را اعلام کرده بودند. حتی نظر بنده هم همین بود؛ نه اینکه شانس نداشته باشیم اما شرایط دشوار بود چون از نظر رنکینگ جهانی سه تیم ایتالیا، اسلوونی و آرژانتین با توجه به امتیازاتشان حضورشان قطعی بود و از جمع ۵ تیم دیگر یک تیم می‌توانست این جایگاه را به دست آورد که الان کوبا موقعیت بهاری دارد و حتی خود صربستان هم با توجه به رنکینگ بی شانس نیست.

وی افزود: بازیکنان رفته رفته شرایط‌شان بهتر شد و در بازی آخر عملکرد خوبی داشتند که اگر با برد توام می‌شد، شرایط‌‌‌‌مان برای هفته دوم عالی می‌شد. از روزی که مسابقات تمام شد رسیدن ما به ژاپن نزدیک به ۶۰ ساعت طول کشید که در این میان یک توقف چند ساعته در تهران برای خوردن مهر ویزای لهستان داشتیم و این موضوع کار را سخت‌تر کرد .

اکبری عامل موفقیت تیم ملی در گذشته را میزبانی‌ برخی مسابقات در ایران دانست و اظهار کرد: مردم می‌دانند که یکی از عوامل موفقیت تیم ملی ایران در گذشته میزبانی‌هایی بود که می‌گرفتیم. بازیکنان ایران مقابل تماشاگران خودی بازی کردند و به پشتوانه تماشاگران اکثر بازی ها را می بردیم و کمتر پیش می آمد شکست بخوریم . الان بعد مسافت مشکلاتی برای تیم ما بوجود آورده و من امیدوارم با همه مشکلاتی که داریم بتوانیم هفته دوم را با شرایط بهتری بازی کنیم و می دانم کارمان سخت است .

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی بعد از هر باخت بسیار ناراحتند و همیشه نسبت به مردم احساس شرمندگی دارند و می‌گویند ما دوست داریم بهترین نتیجه را بگیریم تا مردم راضی باشند. بچه ها با تمام وجودشان زحمت می‌کشند، انشاالله این زحمات مثمرثمر باشد و با برد در هفته دوم همراه شود .

مربی تیم ملی والیبال در خصوص نتایج احتمالی پیش رو مقابل حریفان در هفته دوم هم گفت: واقعا بازی با ژاپن و برزیل و حتی بلغارستان و ترکیه بازی ساده ای نیست ولی اینکه ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. قطعا شرایط ما نسبت به هفعه نخست بهتر خواهد شد و امیدوارم این هفته دو تا سه برد به دست بیاوریم. با تمام قدرت و وجودمان می رویم مقابل ژاپن، برزیل، ترکیه و بلغارستان بجنگیم و مردم را شاد کنیم.

وی در پایان گفت: شاید برای مردم این جمله تکراری باشد اما می‌خواهم صبور باشند. می دانم آنهایی که والیبال را قلبا دوست دارند با تمام وجود از برد والیبال شاد و از باخت آن ناراحت می‌شوند . ما نماینده مردم هستیم و تلاش می کنیم دل هوادران را در مسابقات آینده شاد کنیم .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار