کدخبر : 12040 تاریخ انتشار :
A

ویدیو | کنایه سنگین خولیو ولاسکو به ایرانی‌ها با کاشی‌کاری مسجد شیخ‌لطف‌الله

این روزها که حال والبیال ایران خوب نیست همه یاد خولیو ولاسکوی افسانه‌ای افتاده‌اند.

ورزش ۳۶۰ - خولیو ولاسکوی آرژانتینی را خیلی‌ها معمار والیبال ایران می‌دانند. مردی که با آمدنش والیبال ایران با جهشی بزرگ آسیا را پشت‌سر گذاشت و به یک قدرت جهانی تبدیل شد.

به گزارش ورزش ۳۶۰، این روزها که وضعیت تیم ملی والیبال ایران اسفبار شده است و شکست پشت شکست برای ما در لیگ ملت‌ها درج می‌شود همه یاد روزهای روشن والیبال ایران با مرد آرژانتینی افتادند. وضعیتی که والیبال کنونی ایران دقیقا نقطه‌ی مقابل ان است. اینکه چه شد که به وضعیت کنونی رسیدیم داستانی طول و دراز دارد اما شاید بتوان خیلی خلاصه آن را در قالب همین چالش کوتاهی که ولاسکو در این مصاحبه برای ایرانی‌ها پدید می‌آورد پیدا کرد.

در این بخش کوتاه از مصاحبه ولاسکو می‌گوید که یکبار به اصفهان رفته بود و مسحور کاشی‌کاری‌های دقیق مساجد زیبای این شهر شده بود. او از ایرانی‌ها می‌پرسد که آیا اروپایی‌ها چنین کار دقیقی را اجرا کردند و ایرانی‌ها در پاسخ با غرور می‌گویند که نه این سنت، تاریخ و معماری ماست. اینجاست که ولاسکو ما را با یک دوگانگی جالب مواجه می‌کند. او می‌گوید پس شما می‌توانید کارهایی را هم درست دقیق انجام دهید. چرا این کار را در والیبال انجام نمی‌دهید؟ چرا از سنت و گذشته ی خودتان منقطع شده‌اید! 

پر بیراه نیست اگر بگوییم که هر بار که بر اثر سهل‌انگاری، بی‌توجهی یا هر چیز دیگری با وضعیت فاجعه‌باری مواجه می‌شویم باید با این پرسش به خودمان سیلی بزنیم!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار