کدخبر : 16987 تاریخ انتشار :
A

خیز غول‌های کشتی آزاد برای طلا المپیک 2024

خیز غول‌های کشتی آزاد برای طلا المپیک 2024

اتحادیه جهانی کشتی در تحلیلی از وزن ۱۲۵ کیلوگرم آزاد به تلاش غول‌های مدعی برای طلای المپیک اشاره کرد.

به گزارش ورزش 360، اتحادیه جهانی کشتی در تحلیل وزن 125 کیلوگرم آزاد نوشت: امیرحسین زارع پس از کسب مدال برنز در المپیک توکیو، جهش زیادی داشته است. او با غلبه بر طاها آکگول از ترکیه و جنو پتریاشویلی از گرجستان مدال طلای مسابقات جهانی اسلو را به دست آورد. 

او در سال 2022 مقابل آکگول باخت اما در سال 2023 به مدال طلا دست یافت. زارع نه تنها از نظر تجربه رشد کرده بلکه تا حد زیادی روی خود کار کرده است. در مسابقات جهانی 2023، حریفانش برای امتیازگیری از او مشکل پیدا کردند و او تنها 6 امتیاز از مبارزات را از دست داد.

جنو پتریاشویلی هم یکی از مدعیان وزن 125 کیلوگرم برای کسب مدال طلای کشتی است. او به اتحادیه جهانی کشتی درباره باخت در فینال المپیک توکیو، گفت: به مدال طلا خیلی نزدیک بودم. این یکی از سخت ترین مسابقات زندگی من بود. استیوسون بسیار سریع و قوی بود و من هر روز سعی می کنم آن لحظه را فراموش کنم. نمی گویم آن را فراموش کرده ام چون انجام این کار بسیار سخت است.

وی افزود: من نمی دانم آنجا چه اتفاقی افتاد، شاید فکر می کردم واقعاً برنده شدم! با خودم حرف می زدم، از خوشحالی 1، 2، 3، 5 ثانیه می شمردم. حالا هر روز از خودم می پرسم چه شد اما جوابی ندارم. 

سنگین‌وزن اهل گرجستان درباره رقابت با امیرحسین زارع، عنوان کرد: امیدوارم آماده باشم. 12 سال است که در رده بزرگسالان روی تشک می ایستم و اینجا احساس خوبی دارم. زارع هم کشتی‌گیری در کلاس جهانی است اما من هم کشتی گیر خوبی هستم (می خندد). همه می خواهند مدال طلا را به خانه ببرند و هیچکس مدال را به شما نمی دهد.

 

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار