کدخبر : 15760 تاریخ انتشار :
A

رسول خادم از ماتریکس خارج شده است

رسول خادم از ماتریکس خارج شده است

رسول خادم از افرادی است که آدمی به هم وطن بودن با او افتخار می‌کند‌.

به گزارش ورزش 360، رسول اسدزاده در صفحه شخصی‌اش درباره رسول خادم نوشت: این روزها یک اصطلاح جدبد یاد گرفته‌ام که مفهوم جالبی دارد. "خارج از ماتریکس" اشاره به موقعیتی دارد مانند فارغ ز غوغای جهان بودن یا در جهان موازی زیستن... یکی‌ دو سالی است که صفحه رسول خادم را دنبال می‌کنم. به نظرم اصطلاح خارج از ماتریکس درباره او مصداق دارد. پهلوانِ نود کیلویی تیم ملی در المپیک آتلانتا را با دوبنده آبی و زانو بند قرمز به یاد دارم.

وقتی خردسال بودم او در ینگه دنیا طلا گرفته بود. از ایران و ابرار ورزشی تا تلویزیون، اسم رسول خادم را فریاد می‌زدند... حالا او چند سالی است که از عالَم کُشتی فاصله گرفته است. هر کجا مصیبت است رسول خادم هم هست. از زلزله در خوی تا سیل در بلوچستان... از آتش سوزی در گیلان تا فقر در تهران... رسول خادم قماربازِ ایسنتاگرام است. گمان می‌کنم این شناسه را از رُمان معروف فئودور داستایوفسکی وام گرفته... دستی بر قلم هم دارد، ولی آنچه که از او می‌شود تجسّم کرد، یک پیل تنِ مهربان است که دستمال بر پیشانی بسته و کیسه آرد، اجاق گاز یا ملزومات دیگر زندگی را برای مردم حمل می‌کند... رسول خادم اسم و اعتبارش را برای خیریّه صرف می‌کند. او از ماتریکسِ سلبریتی بودن به شیوه معمول خارج است.

IMG_20240709_140406_104

به جای خرید ملک و املاک و افتتاح رستوران و کلینیک دندانپزشکی و راه اندازی کار و کاسبی در دوبی و استانبول و کانادا، روزگارش با کودکان محروم کشور پر می‌شود. رسول خادم همان پیل تنِ سابق است، ولی به جای زیر گرفتن از حریف روس و کوبایی و آمریکایی، از مصائب مردم زیر می‌گیرد... کمی از فقر و محرومیت مردم مناطق محروم را فتیله پیچ می‌کند و به جای امتیاز از داور وسط، از لبِ کودکانِ حسرت کشیده لبخند می‌چیند... او در بزنگاه‌ها و روزهایی که همگان به دنبال کلیک دزدی و لایک قاپی و دیده شدن هستند از ماتریکس خودش خارج نمی‌شود. در روزهایی که شهوتِ دیده شدن بر همگان غالب می‌شود او کماکان دردِ بی‌پناهان را به گُرده می‌کشد. رسول خادم از افرادی است که آدمی به هم وطن بودن با او افتخار می‌کند.

این متن تقدیمی است ناقابل به یکی‌ از بهترین رسول‌های عمرم... عمرت پر عزّت، چهار ستون بدنت سلامت باد‌...

منبع برترین ها
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار