کدخبر : 2261 تاریخ انتشار :
A

تمام بدنسازان ایرانی آرنولد کلاسیک؛ هادی چوپان ششمین بدنساز

تمام بدنسازان ایرانی آرنولد کلاسیک؛ هادی چوپان ششمین بدنساز

آرنولد کلاسیک دومین رقابت بزرگ بدنسازی جهان است که همه ساله اواسط اسفند برگزار می‌شود

به گزارش ورزش 360، در 35 دوره قبلی این مسابقات، 5 بدنساز ایرانی در آرنولد کلاسیک اوهایو رقابت کرده‌اند و آرش رهبر با نایب قهرمانی در دسته فیزیک کلاسیک آرنولد کلاسیک 2018، بهترین عملکرد یک بدنساز ایرانی در آرنولد کلاسیک اوهایو رو داشته است.

هادی چوپان بدنساز سرشناس ایرانی برای اولین بار در لیست آرنولد کلاسیک اوهایو 2024 قرار گرفته و در صورت حضور در این رقابت، تبدیل به ششمین بدنساز ایرانی با تجربه حضور در آرنولد کلاسیک خواهد شد.

تمامی بدنسازان ایرانی که پیش از این در آرنولد کلاسیک حضور داشته‌اند، در زمان حضور در این رقابت ساکن کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا بوده‌اند و تا به امروز بدنسازی که داخل ایران سکونت داشته باشد موفق به حضور در این رقابت بزرگ نشده است.

در این گزارش مروری داریم به تمامی بدنسازان ایرانی آرنولد کلاسیک.

ی

کینگ کمالی – آرنولد کلاسیک 2001، 2004 و 2005

اولین بدنساز ایرانی که در آرنولد کلاسیک اوهایو حضور یافت، کینگ کمالی (شهریار کمالی) بود. کمالی که در سال 1999 به جمع حرفه‌ای‌ها اضافه شده بود، اولین رقابت حرفه‌ای خود را در سال 2001 و در استیج آرنولد کلاسیک اوهایو پشت سر گذاشت و در این رقابت به مقام چهارم دست یافت.

کمالی در شرایطی در این رقابت چهارم شد که رونی کلمن، کریس کورمیر و دنیس جیمز را بالاتر از خود می‌دید. دکستر جکسون، ملوین آنتونی و دارم چارلز بدنسازانی بودند که در جایگاه‌هایی پایین‌تر از او در این رقابت قرار گرفتند.

کمالی بعد از دو حضور در مستر المپیا، در سال 2004 و 2005 نیز در آرنولد کلاسیک اوهایو حضور یافت و به ترتیب در جایگاه‌های هشتم و یازدهم قرار گرفت.

آرش رهبر – آرنولد کلاسیک 2018

دومین بدنساز ایرانی که در آرنولد کلاسیک اوهایو رقابت کرد، آرش رهبر چهره سرشناس دسته فیزیک کلاسیک در سال‌های ابتدایی اضافه شدن این دسته به رقابت‌های لیگ حرفه‌ای آی اف بی بی پرو بود. رهبر بعد از دومی در مستر المپیا 2016 و چهارمی در مستر المپیا 2017، رقابت در استیج آرنولد کلاسیک اوهایو در سال 2018 را تجربه کرد و بعد از بریان آنسلی قهرمان وقت المپیا، در جایگاه دوم قرار گرفت.

مهسا اکبری مهر – آرنولد کلاسیک 2020

مهسا اکبری مهر که اولین بدنساز حرفه‌ای ایرانی دسته بیکینی است از سال 2018 وارد مسابقات حرفه‌ای شد. اکبری مهر که ساکن میامی است سابقه حضور در المپیا را نداشته با این حال در سال‌های حضور خود در مسابقات، رقابت‌های زیادی را تجربه کرده و آرنولد کلاسیک اوهایو نیز یکی از تجربه‌های شیرین وی بوده است.

این بدنساز ایرانی در آرنولد کلاسیک 2020 همراه با دو بدنساز ایرانی دیگر حضور داشت و در رقابت دسته بیکینی در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

مریم بامداد – آرنولد کلاسیک 2020

مریم بامداد دیگر بدنساز زن ایرانی است که در آرنولد کلاسیک حضور داشته است. او از سال 2018 و با اورالی در المپیا آماتور ایتالیا کارت حرفه‌ای خود را دریافت کرد و در سال 2019 به در مسابقات رومانی در دسته فیگور به قهرمانی رسید. او در سال 2020 در آرنولد کلاسیک حضور داشت و سیزدهم شد و همان سال نیز در مستر المپیا پانزدهم شد.

آخرین حضور مریم بامداد در یک مسابقه بدنسازی به سال 2022 و مسابقات هاریکن پرو برمی‌گردد، رقابتی که با نهمی وی به پایان رسید.

آبتین شکرابی – آرنولد کلاسیک 2020

دیگر بدنساز شناخته شده ایرانی که حضور در آرنولد کلاسیک را تجربه کرده، آبتین شکرابی است. آبتین بعد از مهاجرت به آمریکا، در سال 2019 کارت حرفه‌ای خود را در مسابقات آرنولد آماتور کسب کرد و در مسابقات نیوزلند در همان سال به قهرمانی رسید. آبتین در سال 2020 در آرنولد کلاسیک اوهایو حضور یافت و در جایگاه هفتم دسته فیزیک کلاسیک قرار گرفت. الکس کامبرونرو در آن رقابت قهرمان شد و ترنس رافین در جایگاه دوم قرار گرفت.

آبتین در سال 2021 قهرمانی در یک استیج حرفه‌ای دیگر را هم تجربه کرد و در مستر المپیا 2021 نیز حضور داشت و در جایگاه شانزدهم مشترک قرار گرفت. او در سال‌های اخیر بیشتر مشغول به مربی‌گری بوده و یکی از اعضای تیم ایووژن است و چند بدنساز آماتور اخیرا زیر نظر وی موفق به کسب کارت حرفه‌ای شده‌اند.

منبع سرخ نیوز
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار