کدخبر : 6426 تاریخ انتشار :
A
به مناسبت 122 سالگی

10 لحظه تعیین کننده پرافتخارترین باشگاه جهان: رئال‌مادرید

10 لحظه تعیین کننده پرافتخارترین باشگاه جهان: رئال‌مادرید

رئال مادرید درحالی بیش یک قرن و 22 سال از عمرش می گذرد که در این مدت اتفاقات متعددی از جنگ داخلی تا دوران شکوفایی با رونالدو و زیدان به خود دیده است.

به گزارش ورزش 360، رئال مادرید امروز (چهارشنبه) مصادف با 6 مارس 1902 میلادی چشم به جهان گشود.

122 سال از تولد رئال می گذرد و باشگاه مادریدی اکنون با کسب 14 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به نوعی پرافتخارترین باشگاه فوتبال دنیا شناخته می شود.

به بهانه تولد قوهای سپید 10 لحظه تعیین کننده در تاریخ باشگاه مادریدی را مرور کنیم:

1- موسس باشگاه

خوان پادروس، باشگاه فوتبال رئال مادرید را تأسیس کرد و این تیم در 6 مارس 1902 شروع به کار کرد.

2- ورود سانتیاگو برنابئو به باشگاه رئال

در سال 1913، تاریخ رئال شاهد یک لحظه تعیین کننده بود، زیرا سانتیاگو برنابئو به عنوان یک مهاجم جوان از آلباسته وارد باشگاه شد و به لطف شخصیتش به سرعت عنوان رشد کرد و بازوبند کاپیتانی را دریافت کرد. از آن زمان و مدت ها پس از مرگ او، نام او با تاریخ باشگاه پیوند خورده است.

3- اولین بازی رئال در لیگ اسپانیا

با توسعه فوتبال در اسپانیا، رئال مادرید در اولین لیگ قهرمانی خود شرکت کرد، جایی که پس از بارسلونا در «رده دوم» ایستاد.

4- جنگ داخلی و رقابت با بارسلونا

این اتفاق در فاصله سال‌های 1936 تا 1945 رخ داد و جنگ داخلی در اسپانیا آغاز شد و مانند بقیه تیم‌ها، باشگاه سلطنتی از جابه‌جایی بازیکنان و عدم حضور در مسابقات رنج برد و پس از بازگشت در سال 1939. ، شروع به رقابت سنتی (ال کلاسیکو) با بارسلونا کرد که رنگ جنگ ملی (بین کاتالونیا و اسپانیا) را دارد.

5- آغاز ریاست برنابئو و دوران شکوفایی

برنابئو بین سپتامبر ۱۹۴۳ تا ژوئن ۱۹۷۸ مدیر باشگاه رئال مادرید بوده‌است. برنابئو، ۳۵ سال مدیر رئال مادرید بود و موفق به برد یک جام بین قاره‌ای و ۶ جام باشگاه‌های اروپا و ۱۶ لالیگا و ۶ جام اسپانیایی شد.

6- شکوفایی در اسپانیا و آغاز دوران سیاه در اروپا

این دوره بین سالهای 1966 و آغاز قرن(1998) بود که طی آن رئال مادرید به موفقیت خود در دوره پایانی قرن بیستم در لیگ اسپانیا را با تیم هایی مانند تیم تحت رهبری سانتیلانا در دهه 1970 یا "کوئینتا دل بوتره" در اسپانیا ادامه داد. در دهه 1980، که برای چندین سال پادشاه بلامنازع فوتبال اسپانیا شد. با این حال، در این سال ها تنها یک بار به فینال جام باشگاه های اروپا در سال 1981 راه یافت  که با شکست به لیورپول از قهرمانی بازماند.

7- کامبک به دوران طلایی اروپا بعد از 32 سال

پس از یک راه طولانی رنج آور و پس از 32 سال بدون فتح جام باشگاهی اروپا، رئال مادرید یک بار دیگر بر این قاره سبز مسلط شد و در دیدار فینال آمستردام در 15 می 1998 برابر یوونتوس به پیروزی رسید و مجددا قهرمان اروپا شد.

8- رئال مادرید و ایجاد کهکشانی ها توسط پرز

با روی کار آمدن فلورنتینو پرز به عنوان رئیس باشگاه رئال در دوره اول 2000 تا 2006، رئال وارد فاز جدیدی شد که در آن به جذب بازیکنان بزرگی مانند زیدان، رونالدو و مهمتر از همه بکام پرداخت که باعث افزایش درآمدزایی چشمگیر باشگاه شد.

9- قهرمانی دهم اروپا و سه گانه تاریخی با زیدان

آخرین دوره تعیین کننده در تاریخ جدید رئال مادرید بدون شک دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با گل راموس در وقت های تلف شده در دیدار فینال مقابل اتلتیکو مادرید و بعداً با روی کار آمدن زیدان و سه قهرمانی متوالی اروپا در سال های 2016، 2017 و 2018 است.

10-ظهور رونالدو در رئال و به عنوان بهترین گلزن تاریخ

اسطوره پرتغالی در سال 2009 وارد باشگاه رئال شد و تا سال 2018 برای مدت 9 سال برای قوهای سپید توپ زد و در این مدت 4 بار توپ طلای بهترین بازیکن دنیا را گرفت و  با ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی در تمامی رقابت‌ها، بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید شد.

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار