کدخبر : 16569 تاریخ انتشار :
A

این دو بازیکن کمر بارسلونا را شکسته‌اند!

این دو بازیکن کمر بارسلونا را شکسته‌اند!

حقوقی بالاتر از امباپه و بلینگام؛ دستمزد نجومی ستاره‌های بارسا دردسر اصلی باشگاه است.

به گزارش ورزش 360، هواداران رئال مادرید سال‌ها بود رویای خرید کیلیان امباپه را در سر داشتند و در نهایت فلورنتینو پرز، رئیس این باشگاه موفق شد در این تابستان این طلسم را شکسته و ستاره فرانسوی را به ترکیب تیم پرستاره‌اش اضافه کند. او که روزهای پرتنشی را در پاری‌سن ژرمن سپری کرد و بارها با مدیران این باشگاه برسر تمدید قرارداد و رقم آن به مشکل خورد حالا به عنوان یک ستاره که قرار است بالاترین دستمزد را در تاریخ رئال مادرید دریافت کند راهی برنابئو شده است.

اگرچه امباپه به عنوان بازیکن آزاد راهی رئال شده اما این باشگاه اسپانیایی دستمزد بسیار بالایی را به او خواهد پرداخت و در این شرایط به نظر می‌رسید این ستاره 25 ساله قرار است بالاترین حقوق را در بین تمام بازیکنان لالیگایی دریافت کند اما در کمال شگفتی اینچنین نیست و دو بازیکن بارسلونا همچنان بیشتر از این مهاجم فرانسوی دریافتی دارند. عجیب اینکه بارسا مدت‌هاست دچار مشکلات مالی و ناترازی حساب‌های خود است اما به دو بازیکن خود دستمزدی نجومی پرداخت می‌کند.

فرانکی دی‌یونگ، هافبک هلندی این تیم که از آژاکس خریداری شد و مصدومیت‌های زیادی را نیز در فصول اخیر تجربه کرده سالی 31.6 میلیون پوند از آبی‌واناری‌ها حقوق می‌گیرد و بالاترین دستمزد را در بین تمام بازیکنان لالیگایی دارد. در چنین اوضاعی چندان هم غیرمنطقی نیست که او تابستان قبل پیشنهاد منچستریونایتد برای حضور در این تیم را رد کرد و ترجیح داد همچنان در نیوکمپ بماند و حقوق خوبی هم بگیرد. نفر بعدی در این فهرست روبرت لواندوفسکی است که پس از سال‌ها بازی در بایرن مونیخ و درخشش در این تیم بالاخره تصمیم به جدایی گرفت و البته پیشنهاد دستمزد سالی 28.2 میلیون پوندی بارسا در این تغییر باشگاه بی‌‌تاثیر نبوده است.

لوا اگرچه نتوانسته روزهای درخشانش در بایرن را با پیراهن کاتالان‌ها تکرار کند اما روند گلزنی خوبی در این تیم داشته و در نخستین فصل حضورش در این تیم نه تنها آقای گل شد بلکه قهرمانی در لالیگا را نیز به‌ دست آورد اما فصل قبل چندان موفق نبود. امباپه با پیوستن به رئال مادرید حالا سومین نفر در این فهرست است و قرار است سالی 26.3 میلیون پوند حقوق بگیرد. 

البته رئالی‌ها در بین 10 بازیکنی که بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند بیشترین نماینده را دارد و به‌جز امباپه، نام داوید آلابا(19میلیون پوند)، وینیسیوس(17.5 میلیون پوند)، جود بلینگام(15.8 میلیون پوند)، فده والورده(12.6 میلیون پوند) و تیبو کورتوا(12.2 میلیون پوند) نیز در این فهرست دیده می‌شود. جالب اینکه اوضاع مالی این باشگاه با تدابیر پرز بسیار مناسب است و آنها می‌توانند 623 میلیون پوند دستمزد پرداخت کنند بدون اینکه بازیکنی را بفروشند، درحالی‌که در بارسلونا اوضاع به‌شدت خراب است و این تیم تنها می‌تواند براساس قوانین لالیگا 173 میلیون پوند به بازیکنانش دستمزد بدهد که در چنین شرایطی آنها برای خرید بازیکن جدید حتما باید یکی از ستاره‌های خود را بفروشند که کار را برای آنها سخت می‌کند. 

در این فهرست 10نفره به‌جز رئال مادرید که 6 بازیکن و بارسلونا که 3 نماینده دارد، فقط اتلتیکو مادرید یک بازیکن دارد. یان اوبلاک، گلر اتلتیکو با 17.5 میلیون پوند تنها بازیکن این تیم است که در حد ستاره‌های دو تیم برتر لالیگا دستمزد می‌گیرد.

نکته جالب دیگر در این فهرست این است که داوید آلابا، مدافع اتریشی رئال که همچنان به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی از میادین دور است، بیشتر از ستاره‌های جوانی چون وینیسیوس و بلینگام حقوق می‌گیرد که هر دو ازجمله نفراتی هستند که امسال جزء شانس‌های کسب توپ طلا هستند و شاید به‌زودی قرارداد جدید را با رئال امضا کنند تا دستمزدشان بالاتر برود. دیگر نماینده بارسا در این فهرست هم ایلکای گوندوگان است که با حقوق 14 میلیون پوندی رتبه هشتم را در اختیار دارد. بارسا این روزها به دنبال خرید نیکو ویلیامز و دنی اولمو، ستاره‌های تیم ملی اسپانیا در یورو 2024 است که نقش مهمی در قهرمانی این تیم در اروپا داشتند اما برای عملی شدن این جابه‌جایی‌ها احتمالا باید با چند بازیکن ترکیب فعلی خود خداحافظی کند. 

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار