کدخبر : 15766 تاریخ انتشار :
A
نیمه نهای یورو 2024

انگلیس - هلند؛ حمله شیر به دشت لاله‌

انگلیس - هلند؛ حمله شیر به دشت لاله‌

دومین فینالیست یورو 2024 امشب از بین هلند و انگلیس مشخص می‌شود

به گزارش ورزش 360، دومین دیدار نیمه‌نهایی یورو 2024 امشب در شهر دورتموند آلمان برگزار می‌شود تا از بین دو تیم ملی انگلیس و هلند تکلیف فینالیست دوم این مسابقات مشخص شود. هر دو تیم در سمت آسان مرحله حذفی قرار گرفته بودند و در‌حالی‌که از میان تیم‌هایی چون بلژیک، فرانسه، پرتغال، آلمان و اسپانیا تنها یک تیم می‌توانست راهی دیدار نهایی شود در این سمت جدول انگلیس تنها دو رقیب تقریبا جدی داشت که ایتالیا خیلی زود حذف شد و حالا برای رسیدن به دومین فینال پیاپی خود لاله‌های نارنجی را پیش‌رو دارد.

شاگردان گرت ساوت‌گیت همانند فرانسوی‌ها در این تورنمنت بسیار پایین‌تر از سطح انتظار ظاهر شدند و حتی در دو دیدار برابر اسلواکی و سوئیس در دور حذفی تا آستانه حذف از مسابقات هم پیش رفتند، اما دو گل دیرهنگام جود بلینگام و بوکایو ساکا باعث شد تا این تیم خود را در جام حفظ کرده و از بروز یک فاجعه جلوگیری کند. مدت‌هاست انگلیسی‌ها به تیم کنونی خود لقب نسل طلایی را داده‌اند. البته آنها سال‌هاست بازیکنان خود را با چنین روش‌هایی برای رسیدن به موفقیت تهییج می‌کنند اما هر بار توفیق چندانی نصیب آنها نمی‌شود.

البته تیم کنونی آنها اگرچه در خط میانی و حمله ستاره‌های پرشماری دارد که در تیم‌های باشگاهی خود بسیار تعیین‌کننده و تاثیرگذار هستند، اما شاید مهم‌ترین مشکل تیم در برخی پست‌های دفاعی و حتی درون دروازه باشد که از وجود یک گلر مطمئن و بزرگ محروم هستند. با این حال هنوز هم کارشناسان معتقدند این تیم با وجود نمایشی که در 5 مسابقه قبلی خود داشته است همچنان شانس بیشتری برای موفقیت برابر هلندی‌ها دارد. البته هلند هم با رونالد کومان توانسته به‌خوبی خود را احیا کند و نمایش قابل قبولی در این تورنمنت ارائه کرده است. در چنین اوضاعی اگر نارنجی‌پوشان به دیدار نهایی رسیدند اصلا نباید تعجب کرد. البته یکی از مشکلات اصلی این تیم مصدومیت دو هافبک میانی‌شان در فاصله کم باقی‌مانده تا شروع تورنمنت بود که باعث شد آنها با خلأ مهمی در این بخش مواجه شوند. 

عبرت از گذشته

دیدار قبلی سه‌شیرها برابر سوئیس به ضربات پنالتی کشیده شد و به‌نظر می‌رسد ساوت‌گیت از اتفاقاتی که قبلا در تیمش افتاده درس گرفته است. انگلیس در فینال دوره قبل برابر ایتالیا در ضربات پنالتی باخت و دو نفر از سه بازیکنی که در مقابل ایتالیا پنالتی‌شان را از دست دادند یعنی مارکوس راشفورد و جیدون سانچو، تنها چند ثانیه قبل از ضربات پنالتی به زمین آمده بودند. ساوت‌گیت این‌بار تعویض‌هایش را زودتر انجام داد و به بازیکنانی مانند ایوان تونی و ترنت الکساندر آرنولد اجازه داد تا قبل از زدن ضربه پنالتی‌شان، چندین لمس توپ داشته باشند. آلن شیرر، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، که در دوران بازی خود در ضربات پنالتی سه بازی حضور داشته و یکی را برده و دو بازی را باخته، سریعا از سرمربی سه‌شیرها به‌خاطر درس گرفتن از اشتباهاتش تمجید کرد و گفت: «پنالتی‌های انگلیس همه چیز داشتند، نگرش عالی، ضربات عالی، همه چیز را باید در‌نظر گرفت. حتی جردن پیکفورد نیز عالی بود. پیکفورد و پنالتی‌زن‌ها کاری کردند که این ضربات به‌نظر بی‌دردسر باشد که هرگز این‌گونه نیست.» 

او افزود: «نمی‌توانم به شما بگویم وقتی بازی به پنالتی می‌رسد، چقدر فشار و استرس احساس می‌شود. در بازی با سوئیس هر پنالتی تقریبا کامل بود. پنالتی ایوان تونی را ببینید، او فقط به دروازه‌بان خیره شد و حتی به توپ نگاه نکرد. باید شجاع باشید تا این کار را انجام دهید. یکی از انتقادهایی که به گرت ساوت‌گیت در مقابل ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ وارد شد این بود که او پنالتی‌زن‌هایش را تنها چند دقیقه باقی‌مانده به آخر بازی به زمین آورد، در‌حالی‌که این‌بار به بازیکنانی مانند ایوان تونی و ترنت الکساندر آرنولد زمان کافی داد تا در بازی حضور داشته باشند، بنابراین فکر می‌کنم گرت از اشتباهاتش درس گرفته است. این بار همه چیز به خوبی پیش رفت، اما من باور دارم که هنوز می‌توان انتظار عملکرد بهتری را داشت. اینکه او از اشتباهاتش درس گرفته نشان می‌دهد می‌تواند به فینال برود و قهرمانی را به‌دست بیاورد.»

حمایت از کین

یکی از انتقادهایی که از تیم ملی انگلیس می‌شود مربوط به عملکرد هری کین در این تیم است که بخشی از آن به شرح وظایف او مربوط می‌شود که هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند. حتی این ایده مطرح شد که ساوت‌گیت باید دقایق بیشتری به اولی واتکینز و ایوان تونی فرصت دهد تا شاید آنها بتوانند در خط حمله گره‌گشا باشند.

با این حال ترنت الکساندر آرنولد، هم‌تیمی او می‌گوید که کین بهترین تمام‌کننده‌ای است که او دیده و ویرژیل فن‌دایک، مدافع هلندی امیدوار است که کین استراحت کند: «هر کسی که با انگلیس روبه‌رو می‌شود، دوست دارد هری کین را در بازی نبیند. حریفان از او می‌ترسند. شما می‌دانید او یک تهدید است. هر وقت کین در زمین و در اطراف و داخل محوطه جریمه است، باید در حالت آماده‌باش باشید. به‌نظرم فن‌دایک هم دلش می‌خواهد کین برای بازی نیمه‌نهایی نیمکت‌نشین شود. او می‌تواند از هر زاویه‌ای گل بزند. من همیشه می‌گویم او بهترین تمام‌کننده‌ای است که دیده‌ام یا با او بازی کرده‌ام. او می‌تواند از هر جایی توپ را به تور دروازه برساند. او می‌تواند عقب بیاید و بازی‌سازی کند و کار با توپش هم فوق‌العاده است.

کامل و بی‌نقص، کین یک بازیکن فوق‌العاده است. فکر می‌کنم ما در مورد بهترین گلزن تاریخ انگلیس صحبت می‌کنیم و این عنوان به اندازه هر چیزی که می‌توان در مورد او گفت ارزشمند است. او گل می‌زند. او یک مهاجم است. او دو گل در تورنمنت زده و به ما کمک کرده تا بازی‌ها را ببریم و همچنین به‌عنوان کاپیتان و رهبر ما، او کسی است که به‌خوبی تیم را رهبری می‌کند.»


 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار