کدخبر : 9679 تاریخ انتشار :
A

رونمایی از چهره‌های ویژه تقابل پرسپولیس و سپاهان

رونمایی از چهره‌های ویژه تقابل پرسپولیس و سپاهان

جدال پرسپولیس و سپاهان مملو از چهره خاص و بازیکنان پرستاره است که می‌توانند نتیجه را تغییر دهند.

به گزارش ورزش360؛ هفته بیست‌وپنجم، هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای لیگ برتر و خصوصا برای تیم‌های بالای جدولی است و نگاه‌های زیادی متوجه تبریز و تهران خواهد بود. استقلال باید مقابل پرشورها به مصاف تراکتور برود و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پذیرای طلایی‌پوشان اصفهانی خواهد بود. درباره چهره‌های ویژه بازی تبریز، در این گزارش صحبت کردیم و حالا قرار است بازیکنان برجسته دوئل ورزشگاه آزادی صحبت کنیم.

سرخ‌پوشان تهرانی با پیروزی در جدال با سپاهان، هم خطر این تیم را کاملا رفع می‌کنند؛ هم در صورت توقف استقلال، راهی صدر جدول رده‌بندی می‌شوند و یا در بدترین حالت، فاصله خود با این تیم را در همان عدد یک نگه می‌دارند. در سوی مقابل شاگردان ژوزه مورایس در صورت غلبه بر میزبان خود، فاصله با رده دوم را به چهار امتیاز کاهش می‌دهند و تقریبا خیال‌شان را بابت رتبه سوم راحت می‌کنند.

چهره‌های ویژه پرسپولیس

سرخ‌پوشان در دیدار با آلومینیوم اراک در جام حذفی نمایش پرانتقادی در فاز تدافعی داشتند. زوج گیورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان به خوبی از دروازه امیررضا رفیعی محاظفت نکردند و تاوان آن را با کنار رفتن از جامی که مدافع عنوان قهرمانی‌اش بودند، دادند. مدافع گرجستانی و ملی‌پوش پرسپولیس با توجه به تجربه بالا و سابقه حضورش در سپاهان، می‌تواند نقشی بسیار مهم در دیدار چهارشنبه ایفا کند.

دیگر مهره‌ای که حضورش به نظر حیاتی می‌رسد؛ سروش رفیعی است. بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن طلایی تیم اصفهانی را دارد و تجربه بالایش در میانه میدان کمک‌حال اوسمار ویرا است. سروش، توانایی بالایی در رهبری تیم دارد و می‌تواند به کمربند میانی نظم بدهد. در عین حال ارسال‌های دقیق سروش و دید بازش می‌تواند وینگرها و مهاجمان را در فضای مناسب صاحب توپ کند.

اوستون اورونوف و مهدی ترابی در نیم‌فصل دوم روی اکثریت قریب به اتفاق گل‌های پرسپولیس تاثیرگذار بوده‌اند. وینگر ازبکستانی در جدال با آلومینیوم نیز یک سولوگل جذاب به‌ثمر رساند و بازهم مانند جدال با گل‌گهر، هواداران تیم پایتخت‌نشین انتظار دارند تا بازی را به اصطلاح فوتبالی‌ها برای‌شان به سلامت دربیاورد. مهدی ترابی نیز همواره در هفته‌های پایانی لیگ به اوج آمادگی می‌رسد و در جدال با تیم پرستاره اصفهانی نیاز به نبوغ فنی او در بالاترین سطح خود قرار دارد.

نهایتا باید به عیسی آل‌کثیر اشاره کنیم. دبل برابر تیم اراکی باعث شد تا او در کنار شهاب زاهدی به بهترین گلزن این فصل پرسپولیس تبدیل شود. عیسی مرد روزها و بازی‌های بزرگ است و چه رقابتی بزرگ‌تر از جدال با سپاهان. فارغ از این مسائل، این مهاجم کهنه‌کار به اندازه کافی برای پیکار با سپاهان انگیزه دارد. او روزهای دشواری در نیم‌فصل اول کنار تیم مورایس گذراند و حالا ایده‌آل‌ترین زمان برای نشان دادن توانایی‌هایش است.

چهره ویژه سپاهان 

هرگاه مقابل پرسپولیس قرار گرفته، چهره‌ای جنجالی و خاص بوده است. سیاوش یزدانی در هفته‌های اخیر جزو مهره‌های مهم طلایی‌پوشان بوده و باید در دیداری حساس، مقابل مدافعان  تیم سرخ‌پوش تهرانی ایستادگی کند. یزدانی در مصاف با استقلال، با چاشنی بدشانسی، روی تنها گل بازی مقصر بود و حالا اصلا دوست ندارد چنین اتفاقی برایش تکرار شود.

در بازی مقابل استقلال ملاثانی هم گل زد و هم پاس گل داد تا به همه نشان دهد دوباره به روزهای خوبش بازگشته و برای پیکار با تیم محبوبش آمادگی لازم را دارد. رامین رضاییان، یکی از ارکان اصلی موفقیت تیم مورایس در نیم‌فصل اول بود و سرمربی پرتغالی برای نتیجه گرفتن برابر پرسپولیس به درخشش رضاییان احتیاج دارد. او نه‌تنها در فاز تهاجمی بلکه در کارهای تدافعی هم باید بی‌نقص باشد و اجازه هنرنمایی به اوستون اورونوف ندهد.

در خط هافبک باید از 2 نفر یاد کنیم. رضا اسدی که سپاهانی‌ها در تلاش هستند تا او را به بازی با پرسپولیس برسانند و دیگری امید نورافکن؛ بازیکنی که پس از بازگشت از مصدومیت، کم‌کم به یکی از مهره‌های ثابت نماینده اصفهان تبدیل شد و پیش از این مسابقه هم با انتشار یک استوری، برای پرسپولیس کری خواند. هنوز مشخص نیست اسدی به حضور در ترکیب اصلی سپاهان در مسابقه فردا می‌رسد یا خیر اما حضورش قطعا اتفاق روحیه‌بخشی برای مورایس است. اسدی به زیبایی، تنها گل دوئل رفت را به‌ثمر رساند و تجربه خوبی از رویارویی با تیم اسبقش دارد. 

شهریار مغانلو و کاوه رضایی را هم به لیست بالا اضافه کنید. شهریار به جز دیدار آخر، تمامی گل‌های سپاهان در سال 1403 را به‌ثمر رسانده بود و با ایجاد فاصله‌ای مطمئن صدرنشین جدول گلزنان است. او که سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد، امید اصلی گلزنی سپاهانی‌ها خواهد بود و مدافعان پرسپولیس شب سختی را برابرش خواهند داشت. به جز او، کاوه رضایی به نوعی اسلحه پنهان ژوزه مورایس بوده است. مهاجم اسبق استقلال که سابقه گلزنی برابر پرسپولیس را در کارنامه خود دارد، طی هفته‌های گذشته توانسته گل‌های مهمی را در لیگ و جام حذفی به‌ثمر برساند و بدون‌شک با استفاده از تجربه‌اش پتانسیل آزار دادن رقیب سرخ‌پوش را دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار