کدخبر : 5972 تاریخ انتشار :
A

پایان زودهنگام فصل دوم شهاب و پرسپولیس

پایان زودهنگام فصل دوم شهاب و پرسپولیس

شهاب زاهدی در پرسپولیس نمایش نسبتا قابل قبولی داشت اما نتوانست محبوب هواداران تیم سرخ‌پوش تهرانی شود.

به گزارش ورزش 360، سرانجام شهاب زاهدی به طور رسمی از پرسپولیس جدا شد تا دومین مقطع حضورش در جمع سرخ‌پوشان تهرانی به درازا نینجامد و مسیر طرفین پس از حدود نیم‌فصل از یکدیگر جدا شود. زاهدی قرار است در فوتبال ژاپن به کار خود ادامه دهد اما عملکرد او در پرسپولیس چه‌طور بود؟

2 ماه بدون گل زده

بازی کردن در تیمی چون پرسپولیس به خودی خود، بازیکنان را تحت فشاری خاص قرار می‌دهد و شهاب زاهدی هم از این قاعده مستثنی نبود. او چند سال در فوتبال ایران حضور نداشت و برای جا افتادن، نیاز به زمان داشت. عملکرد نسبتا ضعیف این بازیکن در هفته‌های نخست باعث شد تا از ترکیب اصلی خارج شود و سرِ آخر پس از حدود 2 ماه شاهد اولین گلش بودیم. شماره 20 سرخ‌پوشان تهرانی گل سه‌امتیازی دیدار برابر گل‌گهر را به ثمر رساند تا سرانجام طلسم گل نزدنش در لیگ برتر فوتبال ایران شکسته شود. او در برهه قبلی حضورش در فوتبال ایران موفق به گلزنی در لیگ نشده بود.

نهمین هت‌تریک تاریخ پرسپولیس در لیگ به نام شهاب

11 روز پس از دیدار با گل‌گهر نوبت به بهترین نمایش شهاب زاهدی رسید. او در دیدار برابر پیکان، نهمین هت‌تریک تاریخ باشگاه در لیگ را به ثبت رساند و مرد اول جدال با پیکان بود. رقابتی که با برتری سه بر یک قرمزها خاتمه یافت و مهاجم سابق پوشکاش مجارستان همه‌کار انجام داد.

افت پرسپولیس و زاهدی به اتفاق یکدیگر

در ادامه شاهد افت پرسپولیسِ یحیی گل‌محمدی بودیم. آن‌ها امتیازات زیادی را در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا از کف دادند. شهاب در جدال با سپاهان به طرز ناامیدکننده‌ای زمین اخراج شد و یک بازی را از دست داد. او تنها در این اثنا زننده تنها گل تیم پایتخت‌نشین به الدحیل در هفته ششم و پایانی دور گروهی (ACL) بود که این گل با کام‌بک تیم قطری پرپر شد و به چشم نیامد.

2 گل حساس دیگر و تمام!

شهاب زاهدی در 2 بازی پایانی نیم‌فصل اول مقابل نساجی و مس رفسنجان، هر 2 گل تیمش را وارد دروازه رقبا کرد که اولی سه امتیازی بود و دومی هم می‌توانست چنین عاقبتی داشته باشد اما لوسیانو پریرا با گلی که از روی نقطه پنالتی زد، چنین اجازه‌ای نداد. با این وجود، مهاجم ملایری پرسپولیس به جز مسابقه با الدحیل، در چهار دیگری که برای پرسپولیس موفق به گلزنی شد، تیمش به امتیازات حساسی رسید و به عبارتی گل‌های شهاب هشت امتیاز ارزش داشت.

خیلی دور، خیلی نزدیک، نسبت به لوکادیا

یورگن لوکادیا، مهاجم محبوبی برای هواداران پرسپولیس بود. او دیر به تیم اضافه شد اما در 9 مسابقه موفق به زدن 6 گل شد اما در اقدامی غیرمنتظره، خیلی زود مسیرش را از سرخ‌پوشان جدا کرد و در میانه فصل از این تیم رفت. آمار شهاب هم 22 مسابقه و هفت گل بود که در لیگ دقیقا همانند یورگن 6 گل به‌ثمر رساند و بهترین گلزن تیمش بود. تفاوت ماجرای این 2 مهاجم آن بود که مهاجم هلندی اسبق پرسپولیس خیلی زود پایش به گلزنی باز شد و دیدارهای به مراتب کم‌تری در زمین حضور داشت و تا مدتی پس از جدایی آقای گل لیگ بود.

عالی نه، اما شهاب خوب بود!

با جدایی شهاب زاهدی می‌توان عملکرد او را مورد ارزیابی قرار داد. شهاب، انتقادات زیادی، خصوصا در هفته‌های ابتدایی حضورش، شنید که بخشی از آن‌ها به حق بود اما فراموش نکنیم که او در پرسپولیسی حضور داشت که شدیدا در فاز تهاجمی کمبود مهره داشت و انتظارات زیادی را به دوش می‌کشید. زاهدی تحمل این میزان از فشار را نداشت و استرس در فوتبال او به وضوح دیده می‌شد. با این حال او کم‌کم مسیر خود را پیدا کرد و توانست گل‌های مهمی را به ثمر برساند و اگر حاشیه‌های تیم کم‌تر بود می‌توانست آمار او بهتر از این‌ها باشد. شهاب در ابتدای حضورش در پرسپولیس، به تیم ملی هم دعوت شده بود اما خیلی زود جایگاه خود را از دست داد و نتوانست به جام ملت‌های آسیا برود.

ژاپن، ششمین مقصد مارکوپولوی 28 ساله

شهاب زاهدی با وجود اینکه سن بالایی ندارد، تاکنون به کشورهای زیادی سفر کرده است. ژاپن پس از ایران، ایسلند، کره‌جنوبی، اوکراین و مجارستان به ششمین کشوری تبدیل شده که مهاجم پیشین پرسپولیس قرار است در آن‌جا به میدان برود. باید دید در آینده بازهم شاهد بازگشت این بازیکن به فوتبال ایران و باشگاه محبوبش خواهیم بود یا خیر.

 

منبع: فوتبال 360

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار