کدخبر : 3892 تاریخ انتشار :
A

چرا پرسپولیس به سراغ پاکتا رفت؟

چرا پرسپولیس به سراغ پاکتا رفت؟

مدیران باشگاه پرسپولیس در حال رایزنی با مارکوس پاکتا هستند و احتمالاً این سرمربی کهنه‌کار برزیلی به عنوان سکان‌دار جدید سرخ‌پوشان معرفی می‌شود.

به گزارش ورزش 360، پرسپولیسی‌ها در طول روزهای گذشته به دنبال استخدام سرمربی جدید برای تیم‌شان بودند و بعد از رسمی‌شدن قطع همکاری با یحیی گل‌محمدی، مذاکرات برای انتخاب جانشین او آغاز شد. برانکو ایوانکوویچ، جدی‌ترین گزینه جانشینی گل‌محمدی بود که با وجود 2 دور مذاکرات انجام شده با سرمربی کروات اما ایوانکوویچ به درخواست مدیران باشگاه پرسپولیس برای پذیرش دوباره سکان هدایت سرخ‌پوشان پایتخت پاسخ منفی داد تا پروژه همکاری دوباره برانکو ایوانکوویچ هم شکست بخورد.

مدیران باشگاه پرسپولیس که در روز اعلام خبر استعفای یحیی گل‌محمدی، مدعی شدند 10 گزینه خارجی برای جانشینی او دارند، بعد از آنکه نتوانستند با ایوانکوویچ به توافق برسند، مذاکرات خود برای انتخاب سرمربی جدید را دنبال کردند. آن‌ها با چهره‌هایی مانند ولادیمیر پتکوویچ، جیانی دی‌بیاسی، ژوزه پسیرو و آنتونیو کونسیسائو مذاکرات خود را دنبال کردند که پتکوویچ و کونسیسائو در همان وهله نخست به درخواست پرپسولیسی‌ها پاسخ منفی دادند اما مذاکرات با پسیرو و دی‌بیاسی متفاوت پیش رفت.

پسیرو که این روزها سکان‌دار تیم ملی نیجریه در جام ملت‌های آفریقا 2023 است، پاسخ نهایی خود را به درخواست پرسپولیسی‌ها را به پایان مسابقات جام ملت‌های آفریقا موکول کرد که همین مسئله باعث شد تا مدیران باشگاه پرسپولیس قید همکاری با پسیرو را بزنند. همچنین گفته می‌شود مذاکرات با دی‌بیاسی هم به دلیل اختلاف بر سر مسائل مالی به نتیجه نرسیده تا گزینه‌های جدید روی میز مدیران باشگاه پرسپولیس بیاید و جدی‌ترین گزینه مطرح شده، مارکوس پاکتا، سرمربی 65 ساله اهل کشور برزیل است.

دنیاگردی به سبک پاکتا!

مارکوس پاکتا در حالی به گزینه هدایت تیم پرسپولیس تبدیل شده که در حال حاضر با تیم بلوزداد الجزایر در حال همکاری است اما گفته می‌شود که این سرمربی برزیلی در صورت نهایی‌شدن توافقات با باشگاه پرسپولیس، مشکلی برای پیوستن به جمع سرخ‌پوشان پایتخت ندارد. نگاهی به کارنامه پاکتا نشان می‌دهد که میانگین عمر مربیگری او در هر تیم حتی به 1.5 فصل هم نمی‌رسد و سرمربی برزیلی علاقه زیادی به تغییر تیم دارد و در بیش از 20 تیم سابقه سرمربیگری دارد!

پاکتا که از سال 1987 میلادی فعالیت خود در کسوت سرمربی را آغاز کرده، با فوتبال آسیا هم بیگانه نیست؛ چرا که تجربه سرمربیگری در تیم‌های الشباب عمان، الهلال عربستان، الغرافه قطر، الریان قطر، الشباب امارات و الشرطه عراق را در کارنامه خود دارد و همچنین او تجربه 20 بار حضور روی نیمکت تیم ملی عربستان را هم در کارنامه‌اش دارد و به نظر می‌رسد که آشنایی او با فوتبال قاره آسیا، یکی از علل انتخاب این سرمربی کهنه‌کار به عنوان گزینه هدایت سرخ‌پوشان پایتخت محسوب می‌شود.

مردی با 2 تجربه قهرمانی در جام جهانی!

سرمربی کهنه‌کار برزیلی دوران درخشان خود را در تیم‌های پایه برزیل گذراند؛ به‌طوری‌که او توانست هم در تیم زیر 17 سال برزیل قهرمان جهان شود و هم اینکه در تیم زیر 20 سال برزیل به این عنوان دست پیدا کرد تا رکوردی فوق‌العاده را از خود به جای بگذارد. 2 قهرمانی همراه با الهلال در لیگ عربستان و جام پادشاهی این کشور از جمله دیگر افتخارات پاکتا است و او همچنین در رقابت‌های باشگاهی قطر هم سابقه قهرمانی با تیم‌های الغرافه و الریان را در کارنامه‌اش دارد و آخرین قهرمانی او 2 فصل گذشته با تیم بلوزداد در لیگ الجزایر بود.

مدیران باشگاه پرسپولیس در حال انجام آخرین رایزنی‌ها با مارکوس پاکتا هستند و امیدوارند که بتوانند رضایت این سرمربی کهنه‌کار برزیلی را جلب کنند و گفته می‌شود اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمال معارفه این سرمربی باتجربه طی 24 ساعت آینده وجود دارد. فرانک فودا و چسواو میشنیویچ دیگر گزینه‌های هدایت پرسپولیس محسوب می‌شوند که گفته می‌شود در صورت شکست در مذاکرات با پاکتا، مدیران باشگاه پرسپولیس به سراغ آن‌ها خواهند رفت که باید دید سرانجام چه کسی در کسوت جانشین یحیی گل‌محمدی معرفی می‌شود.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار