کدخبر : 3819 تاریخ انتشار :
A

حذف 3 مدعی قهرمانی پیش از نیمه نهایی آسیا

حذف 3 مدعی قهرمانی پیش از نیمه نهایی آسیا

از بین 5 مدعی فقط ۲ تیم به نیمه‌نهایی می‌رسد!

به گزارش ورزش 360، همانطور که نوشتیم عراق معادلات و سرنوشت این جام را با برتری در برابر ژاپنی‌ها بر هم زده تا جایی که این احتمال وجود دارد که در صورت صدرنشینی کره‌جنوبی در گروه پنجم رقابت‌ها شاهد تقابل دو غول شرق آسیا در مرحله یک‌هشتم نهایی و حذف یکی از این دو تیم در همین ابتدای مرحله حذفی رقابت‌ها باشیم؛ اتفاقی کاملا برخلاف تصوراتی است که در ابتدای رقابت‌ها پیش‌بینی می‌شد. 

این در حالی است که برنده این دیدار در صورت صدرنشینی ایران در گروه خود و از سوی دیگر صعود به مرحله یک‌چهارم، باید به مصاف شاگردان قلعه‌نویی برود. همین مسیر شاید باعث شود با توجه به صعود ژاپنی‌ها به عنوان صعود‌کننده قطعی به عنوان تیم دوم گروه، کره‌ از مسیری که در پیش رو دارد منصرف شود و باعث شود این تیم با کسب نتیجه لازم در بازی آخر خود به سمت دیگر جدول برود.

در این صورت در سمت ایران، احتمالا اردن(یا شاید بحرین) به عنوان صدرنشین رقیب ژاپن خواهد شد و کره جنوبی در سمت دیگر جدول به عنوان تیم دوم گروه پنجم رقیب تیم اول گروه ششم که احتمالا عربستان خواهد بود می‌شود. با این اوصاف و در صورتی که کره جنوبی مسیر مقابل را انتخاب کند، به جای دیدار با کره جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی که بسیاری از اهالی فوتبال این دیدار را پیش‌بینی می‌کردند، حالا باید منتظر دیدار با ژاپن در این مرحله از رقابت‌ها باشیم

به این ترتیب در صورت تحقق این امر، تیم ملی نیز از شر برگزاری دیدار سنتی مقابل کره‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی خلاصی پیدا کرده، هرچند گیر رقیبی سرسخت‌تر خواهد افتاد.  با این حال جالب اینکه اگر کره جنوبی بخواهد از رقبایی مانند ایران و ژاپن فرار کرده و به سمت دیگر جدول برود در این صورت احتمالا در همان مرحله نخست حذفی یعنی مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف عربستان برود و در مرحله یک‌چهارم رقیب استرالیا خواهد شد.

این در صورتی است که با توجه به وضعیت جدول حذفی، از بین تیم‌های مدعی عربستان، کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و ایران فقط دو تیم راهی نیمه‌نهایی شده که این اتفاق حاکی از آن است که تیم‌های عراق و قطر که از حالا صعود خود به عنوان تیم‌های صدرنشین را قطعی کرده‌اند در مواجهه با رقبایی نه چندان مطرح کار راحت‌تری برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی خواهند داشت. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار