کدخبر : 23747 تاریخ انتشار :
A

ماشالله غیرت؟! در سوگ آگاهی و فرهنگ هواداری

شاید این ویدیو را دیده باشید. فیلم، مربوط می‌شود به دقایقی بعد از شکست خانگی تراکتور برابر فولاد. شجاع خلیل‌زاده رگ گردنش را کلفت کرده و یورش برد.

به گزارش ورزش 360، شاید این ویدیو را دیده باشید. فیلم، مربوط می‌شود به دقایقی بعد از شکست خانگی تراکتور برابر فولاد. شجاع خلیل‌زاده رگ گردنش را کلفت کرده و یورش برده به سمت فولادی‌ها که نباید در زمین جشن بگیرند: «بروید رختکن خودتان آنجا شادی کنید، نه جلوی ما. من هیچ‌وقت این کار را نکردم.» به سرعت البته تصاویری از خوشحالی تراکتوری‌ها و خود شجاع، بعد از برد هفته قبل برابر سپاهان در اصفهان منتشر می‌شود. بگذریم. خیلی وقت است به این صدرنگی‌ها عادت کرده‌ایم. اتفاق غم‌انگیزتر ویدیو، در لحظات پایانی رخ می‌دهد؛ جایی که شماری از هواداران و نزدیکان تراکتور با تحسین شجاع بابت این گرد و خاک، به «غیرت» او ماشالله می‌فرستند. عجب!

حقیقت بخشی از فرهنگ هواداری در فوتبال در ایران همین است؛ همین‌قدر پوج، سطحی و آماده فریب خوردن. آنها از تو کار و کیفیت نمی‌خواهند. مهم نیست که همین تراکتور هنوز در خانه کلین‌شیت نداشته و مدافعان کارشان را درست انجام نمی‌دهند. مهم این است که خلیل‌زاده «غیرت» به خرج داده و مزاحم جشن تیم برنده شده! در همین فوتبال است که به جای عملکرد و توانایی، عربده‌کشی و رجزخوانی و اتهام‌زنی جواب می‌دهد. در همین فوتبال است که مهدی طارمی بعد از نمایش کابوس‌وارش برابر قطر، ترجیح می‌دهد یقه هواداران حریف را بگیرد. در همین فوتبال است که هواداران سپاهان به جای گلایه از تیم کهکشانی قلعه‌نویی که در رختکن پنهان شد و به زمین مسابقه نیامد، شعار می‌دهند: «بذار بازی سه هیچ بشه، غرورمون له نشه!»

جامعه هدف آن مصاحبه‌های تند و خالی از منطق محمدرضا زنوزی هم همین آدم‌ها هستند؛ جماعتی که دل به دل کلمات خشن او بدهند و یادشان برود مالک ماجراجو با وجود هزاران میلیارد هزینه در این سال‌ها، هنوز نتوانسته حتی رتبه اول تا سوم لیگ برتر را به دست بیاورد، کسی که ریشه ماشین‌سازی پنجاه ساله را سوزاند و آرامش تراکتور را هم هزینه شهرت و خودنمایی‌هایش کرده. هیچکدام از اینها مهم نیست، تو فقط هوار بکش، برای ما بس است؛ مثل همین آقا شجاع باغیرت که شاید اگر یکی از ده‌ها تلاشش برای بازگشت به پرسپولیس به ثمر می‌نشست، هنوز در تهران داشت لوگوی آن تیم را می‌بوسید!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار