کدخبر : 19309 تاریخ انتشار :
A

حضور زنان مدرن‌ترین ورزشگاه ایران را تعطیل کرده؟

حضور زنان مدرن‌ترین ورزشگاه ایران را تعطیل کرده؟

لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی فعالیت خود در دوره بیست‌وچهارم را آغاز کرد که ناآماده‌بودن ورزشگاه‌ها، مهم‌ترین چالش فوتبال باشگاهی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش ورزش 360 نه‌تنها تیم‌های بزرگ مانند استقلال و پرسپولیس با چالش انتخاب محل میزبانی از رقبای‌شان مواجه شده‌اند، بلکه تیم ملی ایران هم خانه‌به‌دوش است و برای نخستین دیدار در مسیر دور سوم انتخابی جام جهانی 2026، 3 بار محل برگزاری مسابقه تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان تغییر کرد!

مدیر ورزشگاه آزادی روز گذشته خبر ناامیدکننده به هواداران سرخابی داد و اعلام کرد که تا پایان مهرماه، خبری از آماده‌شدن این ورزشگاه نیست. ضمن آنکه ورزشگاه تختی هم فعلاً مهیای میزبانی از استقلال و پرسپولیس نیست و شورای تامین استان تهران موافق برگزاری دیدار سرخابی‌ها در ورزشگاه شهدای شهر قدس هم نیست. در چنین شرایطی، در حالی استقلال و پرسپولیس در فکر میزبانی در قزوین و یا اراک هستند که ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد که یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های ایران محسوب می‌شود، به لحاظ کیفی، بهترین گزینه برای سرخابی‌ها است اما با این وجود، میزبانی در این ورزشگاه برای استقلال و پرسپولیس میسر نیست!

اجاره 250 میلیونی داد تاج را در آورد!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در حاشیه مراسم بدرقه کاروان پارالمپیکی‌ها، نسبت به وضعیت ورزشگاه امام رضا (ع) واکنش نشان داد و با تمجید از وضعیت این ورزشگاه، نسبت به اجاره بهای بالای آن انتقاد کرد؛ چرا که تیم ذوب‌آهن به‌واسطه برگزاری مسابقه تیم ملی در ورزشگاه فولادشهر، باید دیدار هفته دوم خود را در مشهد برگزار کند و پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که اجاره بهای ورزشگاه به مسئولان باشگاه اصفهانی، 250 میلیون تومان اعلام شده است.

فقط تیم‌های کم‌هوادار در مشهد حق میزبانی دارند!

استقلالی‌ها امیدوار بودند که بتوانند از ملوان بندرانزلی در مشهد میزبانی کنند اما شورای تامین استان خراسان رضوی مجوز برگزاری مسابقه را به آبی‌ها نداد. پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد در مرکزیت شهر واقع شده و برگزاری مسابقات تیم‌های پرطرفدار در این ورزشگاه می‌تواند وضعیت ترافیکی شهر را پیچیده کند. همین مسئله باعث شده تا فقط تیم‌های کم‌هوادار بتوانند مجوز بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) را دریافت کنند و در همین راستا، دوئل تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و هوادار تهران در این ورزشگاه به انجام می‌رسد.

پای زنان هم در میان است

رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته اعلام کرد که قرار بوده دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان در مشهد برگزار شود اما برای برگزاری این مسابقه موافقت انجام نشده است. گفته می‌شود که در کنار مسائل امنیتی و چالش‌های ترافیکی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها موانع موجود در زمینه حضور زنان در ورزشگاه است؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود از سوی نهادهای بالادستی در استان خراسان رضوی، ورود زنان به ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد ممنوعیت‌هایی دارد و این مسئله می‌تواند برای تیم ملی و البته تیم‌های پرطرفدار چالش‌آفرین شود.

فاجعه تلخ بازی ایران و لبنان و پرونده‌ای که همچنان باز است

تیم‌های ملی ایران و لبنان در فروردین‌ماه 1401 در مشهد رودرروی هم قرار نگرفتند. ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه، فاجعه بزرگی را آفرید و برخورد ناشایست با زنان در مقابل درهای ورودی ورزشگاه، زمینه‌ساز تشکیل پرونده علیه مسئولان برگزاری مسابقه در نهادهای قضایی شد. با این وجود گفته می‌شود بعد از 2 سال، پرونده مسکوت مانده و خبری از صدور حکم علیه خاطیان نیست؛ آن‌هم در حالی‌که یکی از مسئولان ارشد در زمینه برگزاری آن مسابقه، یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال است و به نظر می‌رسد مفتوح بودن پرونده بازی جنجالی ایران و لبنان و عدم صدور حکم متهمان آن پرونده، در مسیر عدم صدور مجوز از سوی شورای تامین استان خراسان رضوی موثر است!

چشم ایران به دو ورزشگاه مشهد!

مشهدی‌ها در لیگ برتر، لیگ دسته اول و حتی لیگ دسته دوم نماینده ندارند و همین مسئله باعث شده تا ورزشگاه امام رضا (ع) از دسترس خارج باشد. نه‌تنها این ورزشگاه امکاناتی مناسبی دارد، بلکه ورزشگاه ثامن‌الائمه هم بازسازی شده و شرایط مطلوبی برای برگزاری مسابقات باشگاهی دارد. در روزگاری که فوتبال ایران در عرصه ملی و باشگاهی با بحران ورزشگاه مواجه است، دو ورزشگاه مناسب در مشهد برای برگزاری مسابقات وجود دارد و باید دید سرانجام چه زمانی تیم‌های پرطرفدار مانند استقلال و پرسپولیس و یا تیم ملی هم مجوز برگزاری مسابقات خود در مشهد را دریافت می‌کنند.

 

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار