کدخبر : 16478 تاریخ انتشار :
A

بمب جدید سپاهان از قبرس می‌آید؟

بمب جدید سپاهان از قبرس می‌آید؟

سعید مهری پس از جدایی از آ.وئل در راه بازگشت به ایران قرار دارد.

به گزارش ورزش 360، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر حدود 4 هفته دیگر آغاز می‌شود. بر همین اساس نیز تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها درصدد آن هستند هرچه سریع‌تر لیست خود را ببندند و مهیای حضور در این رقابت‌ها شوند. در این بین اما چهار باشگاه ایرانی حاضر در رقابت‌های آسیایی متفاوت از تیم‌های دیگر، به‌طور ویژه‌تری درتلاشند خود را آماده حضور در لیگ الیت و لیگ قهرمانان 2 آسیا کنند. در هر صورت 4 باشگاه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در فصل بعدی باید در 3 جبهه به مصاف رقبای خود بروند، این درحالی است که با اضافه شدن دو دیدار به مرحله گروهی لیگ الیت، تعداد دیدارهای سرخابی‌ها در فصل بعدی به طرز محسوسی افزایش پیدا خواهد کرد.

البته تیم تبریزی با حضور در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی 2 دیدار کمتر از تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان برگزار می‌کند. با این تفاصیل اما وضعیت طلایی‌پوشان اصفهانی نسبت به تمامی دیگر تیم‌های لیگ و حتی 3 نماینده آسیایی ایران متفاوت بوده؛ چراکه این تیم باید از دوهفته دیگر در پلی‌آف لیگ نخبگان کار خود را آغاز کرده و به‌مصاف نماینده امارات برود که همین امر باعث شده سپاهانی‌ها خیلی زودتر از سایرین، تکلیف لیست بازیکنان و کادرفنی این تیم را مشخص کنند و کارهای آماده‌سازی را با اعزام به کشور ترکیه استارت بزنند. 

سپاهانی‌ها با جذب بازیکنانی مانند آقایی‌پور، لیموچی، حردانی، محبی و حزباوی سعی کرده‌اند تیمی مقتدر را برای حضور در 3 جبهه پیش رو در اختیار مورایس قرار دهند. این در شرایطی است که از اردوی سپاهانی‌ها خبر می‌رسد این باشگاه همچنان برای تقویت و پوشش نقاط ضعف فصل گذشته به بازیکنان بیشتری نیاز دارد که در این بین با جدایی نفراتی مانند امید نورافکن از جمع سپاهانی‌ها زمزمه‌های اضافه شدن بازیکنانی در پست او ازجمله سعید مهری، بازیکن فصل گذشته آپوئل قبرس که همراه با این تیم عنوان قهرمانی لیگ این کشور را به کارنامه افتخاراتش اضافه کرد، به باشگاه اصفهانی شنیده می‌شود. 

از لیگ قهرمان اروپا به لیگ قهرمانان آسیا!

در این خصوص و بعد از انتشار اخباری مبنی‌بر احتمال بازگشت مهری به فوتبال ایران و به‌خصوص پیوستن این بازیکن به سپاهان، مهدی آذربایجانی مدیرعامل این باشگاه با تایید این خبر به «فرهیختگان» گفت: «بله، ما برای جذب مهری درخواست خود را به این بازیکن ارائه داده‌ایم اما اینکه آیا بتوانیم او را به خدمت بگیریم یا خیر باید منتظر روزهای آینده باشیم. البته نه‌فقط برای سعید مهری، بلکه برای بازیکنان زیاد دیگری هم بر حسب نظر کادرفنی درخواست جذب آنها را به خودشان یا باشگاه‌هایشان ارائه داده‌ایم و با توجه به اینکه باید حدود دوهفته دیگر با شباب الاهلی امارات در پلی‌آف لیگ نخبگان به میدان برویم، بنابراین باید هرچه سریع‌تر تکلیف لیست تیم را براساس درخواست سرمربی روشن کنیم تا هرچه زودتر به آمادگی و هماهنگی لازم برسیم.»

این در شرایطی است که از تراکتور نیز به‌عنوان گزینه دیگری برای پیوستن سعید مهری به این باشگاه در فصل بعدی رقابت‌ها یاد می‌شود. بااین‌حال پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» از مسئولان این باشگاه تبریزی برای پرس‌وجو در این خصوص به نتیجه نرسید؛ چراکه با سفر مظفری‌زاده به همراه زنوزی به کشور ترکیه برای مذاکرات بیشتر با گزینه‌های مدنظر اسکوچیچ، این نفرات از دسترس خارج شده‌اند. البته سعید مهری که از ماشین‌سازی به فوتبال ایران معرفی شد، در تراکتور توانست روزهای خوبی را سپری کند و به یکی از هافبک تدافعی‌های مطرح لیگ تبدیل شود. در هر صورت مهری در فوتبال ایران با حضور در تراکتور نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته و به نظر می‌رسد این بازیکن خیلی هم بی‌میل نباشد تا دوباره به استان زادگاه‌اش بازگشته و تراکتور را همراهی کند. به‌خصوص اینکه حالا این باشگاه قرار است در فصل بعدی در لیگ قهرمانان 2 آسیا نیز شرکت کند. 

نکته جالب اینکه درحالی زمزمه‌های پیوستن مهری به تیم‌های نماینده ایران در آسیا به گوش می‌رسد که در صورت حضور این بازیکن در تیم قبرسی، او در فصل بعدی این شانس را داشت تا همراه با آپوئل در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود؛ چراکه این تیم در فصل بعدی به‌عنوان تنها سهمیه فوتبال قبرس می‌تواند در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و از مرحله دوم این رقابت‌ها در این لیگ شرکت کند. اما حالا اگر مهری تراکتوری شود در فصل بعدی به جای لیگ قهرمانان اروپا باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند، اینها در شرایطی هستند که با پیوستن احتمالی این بازیکن به سپاهان، مهری از پلی‌آف لیگ الیت وارد رقابت‌های آسیایی خواهد شد. 

خداحافظی با آپوئل

سعید مهری بازیکن مورد علاقه ریکاردو ساپینتو درحالی از تیم قبرسی آپوئل جدا شد که زودتر از او، سرمربی پرتغالی از جمع قبرسی‌ها جدا شده و با وجود قهرمانی در این کشور از این تیم رفتنی شده بود. بااین‌حال سعید هم که در بازگشت از اردوی اخیر تیم ملی به‌خاطر مصدومیت تمرینات پیش فصل آپوئل را از دست داده؛ با پیوستن سرمربی جدید به این تیم تصمیم گرفت با این تیم به‌طور توافقی قطع همکاری کند و از جمع قبرسی‌ها جدا شود. 

 اولین لژیونر در لیگ مکزیک؟

درخصوص وضعیت ساپینتوی پرتغالی شنیده می‌شود احتمال دارد برای فصل بعدی رقابت‌های باشگاهی راهی لیگ مکزیک شود. این سرمربی درطول دوران حرفه‌ای مربیگری خود هرگز در هیچ تیمی بیشتر از یک‌سال به مربیگری نپرداخته است. البته این توقع می‌رفت که با قهرمانی در لیگ قبرس، ساپینتو به همکاری خود با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا ادامه بدهد. این درحالی است که سرمربی سابق استقلال ترجیح داد به ماجراجویی‌های خود در عرصه مربیگری احتمالا در کشور جدید و تیم دیگری ادامه بدهد. بر همین اساس و با توجه به اعتقاد ساپینتو به مهری و در صورت پیوستن سرمربی پرتغالی به لیگ مکزیک، حتی این احتمال وجود خواهد داشت که با درخواست ساپینتو، هافبک ملی‌پوش کشورمان به‌عنوان نخستین لژیونر تاریخ ایران به لیگ مکزیک بپیوندد. پیش از این با پیشنهاد کرول آزول مکزیک به علیرضا جهانبخش از این بازیکن به‌عنوان نخستین لژیونر احتمالی ایرانی در این کشور نام برده می‌شد اما کاپیتان تیم ملی این پیشنهاد را رد کرد تا شاید این رکورد در فصل بعدی به نام سعید مهری ثبت شود. 

همچنین درباره آخرین وضعیت سعید مهری خبر می‌رسد این بازیکن از چند باشگاه اروپایی دیگر هم پیشنهادهایی دارد و باید در هر صورت منتظر تصمیم این بازیکن برای فصل بعدی رقابت‌ها باقی ماند. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار