کدخبر : 16364 تاریخ انتشار :
A

مبهم‌ترین پرسپولیس دهه اخیر

مبهم‌ترین پرسپولیس دهه اخیر

تغییرات اسکواد پرسپولیس و غیرقابل پیش‌بینی بودن ایده‌های گاریدو تصویر مشخصی از آنها برای هواداران نمی‌دهد.

به گزارش ورزش 360، باشگاه پرسپولیس بعد از سپری شدن 45 روز از پایان فصل گذشته هنوز نتوانسته تیم خود را تکمیل کند و این بدترین خبر برای خوان گاریدو است. مربی اسپانیایی که تیم قهرمان فصل پیش لیگ برتر را تحویل گرفته و باید پاسخگوی نتایج این تیم باشد. البته او در حقیقت با تیمی استارت زده که چند بازیکن تاثیرگذار خود از جمله علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی و علی نعمتی را از دست داده و وضعیت عبدالکریم حسن و گئورگی گولسیانی هم هنوز مشخص نیست. در این میان فقط علی علیپور و فرشاد احمدزاده به‌عنوان بازیکنان جدید در تمرینات آماده‌سازی آن هم به‌تازگی حاضر شده‌اند.

در چنین شرایطی شاید باید به گاریدو حق داد که مخالف برگزاری اردوی خارجی تیمش با تیم ناقص باشد و خواهان تکمیل شدن هرچه زودتر تیم شود. جالب توجه اینکه گاریدو دو هفته پیش به ایران آمد و خواستار شروع شدن تمرینات تیمش شد اما باشگاه پرسپولیس برای تکمیل شدن نفراتش آغاز تمرینات را یک هفته به تعویق انداخت. در آن مدت هم اتفاقی رخ نداد و پرسپولیس درنهایت از ابتدای هفته‌ای که گذشت تمریناتش را آغاز کرد. در این هفته هم فقط احمدزاده و علیپور به تمرینات سرخپوشان اضافه شدند. با این وضعیت قرمزها قرار است فصل جدید را در شرایطی آغاز کنند که شاید بتوان گفت این ناشناخته‌ترین پرسپولیس سال‌های اخیر است؛ چراکه با تغییرات زیادی که در ترکیب این تیم ایجاد شده و همچنین سرمربی جدیدی که شناخت چندانی از ایده‌های تاکتیکی او وجود ندارد مشخص نیست هواداران در فصل بیست‌و‌چهارم چگونه تیمی را در زمین مشاهده خواهند کرد. 

تعلل پرسپولیس کار دستش داد

باشگاه پرسپولیس بسیار امیدوار بود تا با فروش عبدالکریم حسن با قیمت بیش از یک‌ونیم میلیون دلار هم درآمدزایی خوبی داشته باشد و هم اینکه سقف قراردادش بیشتر شود. ضمن اینکه این باشگاه برنامه‌ریزی کرده بود تا با این پول بتواند یحیی عطیه‌الله مراکشی را جذب و پول رضایتنامه علی قلی‌زاده را هم جور کند که شرایط به نفع این باشگاه پیش نرفت. از این جهت که باشگاه العربی وقتی دید مدیران باشگاه پرسپولیس مدام در حال بالا بردن قیمت رضایتنامه عبدالکریم هستند حتی از قیمت آخرین پیشنهادی خود که یک میلیون‌وسیصدهزار دلار بود هم پایین آمد و به قیمت یک میلیون دلار رسیدند.

این باشگاه حتی حاضر بود در دو مقطع نیز از اردوی پرسپولیسی‌ها در قطر در ازای این انتقال میزبانی کند. اما حرف آخر باشگاه قطری برای خرید حسن یک میلیون دلار اعلام شد و پنجشنبه‌شب آنها این موضوع را به همتایان خود در باشگاه ایرانی اعلام کردند. با شرایط موجود باشگاه پرسپولیس چاره‌ای ندارد جز اینکه با همین یک میلیون دلار به فکر فروش حسن باشد. البته این باشگاه به یک میلیون‌وسیصد هزار دلار هم روز پنجشنبه راضی شد ولی باشگاه قطری از موضع خود عقب‌نشینی کرد. در شرایط فعلی رضا درویش شاید مجبور شود حسن را با قیمت یک میلیون دلار به باشگاه العربی بفروشد. در غیر این صورت نه ماندن حسن بی‌انگیزه دردی از پرسپولیس دوا می‌کند نه اینکه این باشگاه پولی برای خرید بازیکنان بهتر در بازار نقل و انتقالات خواهد داشت. ضمن اینکه سقف قرارداد باشگاه هم به مشکل خواهد خورد. در کل باید گفت عبدالکریم حسن قرار بود گره‌گشای خیلی از مشکلات پرسپولیس باشد اما تعلل مدیریت این باشگاه در فروش او هم باعث عقب‌نشینی قطری‌ها شده و هم اینکه یحیی عطیه‌الله جانشین او نیز از پرسپولیس دور شد. 

عدم رضایت گاریدو از وضعیت بدنی سرخپوشان 

تاخیری که پرسپولیس در شروع تمریناتش داشت باعث شد دوران استراحت بازیکنان این تیم نیز طولانی شود و از این رو با آمادگی نه‌چندان خوبی در تمرینات حاضر شوند. البته در این میان معدود نفراتی بودند که در طول تعطیلات تمرینات انفرادی داشتند که وحید امیری، امید عالیشاه، مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و... ازجمله این بازیکنان بودند. اما گاریدو در همان جلسه اول تمرین تیمش فهمید که سرخپوشان برای رسیدن به شرایط مطلوب به یک دوره آماده‌سازی سخت و سنگین نیاز دارند. از این رو از همان روز شنبه هفته قبل ادریس سیسی، مربی بدنساز جدید پرسپولیس با تمرینات سنگین خود نفس بازیکنان را گرفت. در طول هفته‌ای که گذشت نیز سرخپوشان در دو نوبت در روز به تمرین پرداختند و گاریدو با تعطیلی تمرینات تیمش در طول هفته نیز مخالفت کرد. به‌نظر می‌آید بدنسازی سنگین پرسپولیس حداقل تا یک هفته دیگر با روزی دو جلسه تمرین ادامه پیدا کند و در اردوی هلند نیز تمرینات تاکتیکی این تیم کم‌کم آغاز شود. درحال‌حاضر زمان اردوی پرسپولیس برای دومین‌بار به تعویق افتاد و این بار قرار شد سرخپوشان به جای دوم مرداد، روز هفتم این ماه راهی هلند شوند. در این اردو حداقل دو بازی دوستانه در برنامه‌های پرسپولیس گنجانده شده است. 

ترجیح اخباری به پورحمیدی

گاریدو به‌عنوان سرمربی پرسپولیس دروازه‌بان خارجی را بهترین گزینه برای جانشینی علیرضا بیرانوند می‌داند و از این رو یکی دو گزینه را هم به این باشگاه معرفی کرده است. اما این باشگاه چون هنوز نمی‌داند که سهمیه جذب بازیکن خارجی‌اش کاهش پیدا خواهد کرد یا نه، ترجیح می‌دهد دنبال گزینه داخلی برای جانشینی علی بیرو باشد. ضمن اینکه بحث سقف قرارداد هم مطرح است. گزینه داخلی اول باشگاه پرسپولیس برای پست دروازه‌بان محمدرضا اخباری است. در شرایطی که حسین پورحمیدی هم برای حضور در این تیم اعلام آمادگی کرده است.

یکی دو واسطه نیز کریستفر کنت دروازه‌بان فصل گذشته فولاد را به درویش معرفی کرده‌اند. مشکل اینجاست که اخباری تحت قرارداد باشگاه گل‌گهر است و این باشگاه برای صدور رضایتنامه این دروازه‌بان با مخالفت جدی مهدی تارتار مواجه شده است. البته این مربی حاضر شده در یک صورت با جدایی اخباری موافقت کند و آن هم حضور پورحمیدی در تیمش است. اگر دروازه‌بان فصل گذشته تراکتور راهی گل‌گهر شود که احتمالش زیاد است آن وقت اخباری می‌تواند امیدوار به حضور در پرسپولیس شود. انتقالی که شاید چندان باب میل هواداران پرسپولیس نباشد؛ چراکه آنها امیدوار بوده و هستند که یک دروازه‌بان خارجی با کیفیت جای بیرو را بگیرد. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار