کدخبر : 1940 تاریخ انتشار :
A

درون زندگی ثروتمندترین ستاره تنیس جهان

درون زندگی ثروتمندترین ستاره تنیس جهان

شاید تا به حال اسم او به گوشتان نخورده باشد اما تنیسور آمریکایی از اسطوره های این ورزش هم ثروتمندتر است.

به گزارش ورزش 360، جسیکا پگولا تنیسور آمریکایی یک امپراتوری میلیارد دلاری را از اموال پدرش و همین طور ورزش به ارث برده است. پدر ۷۱ ساله او مهندس گاز و مدیر شرکت بوفالو بیلز است. براساس گزارش فوربس جسیکا وارث یک امپراتوری به ارزش ۵.۸ میلیارد دلار (۴.۵ میلیارد پوند) در آینده خواهد بود. همچنین جسیکا پگولا از حرفه تنیس 5/6 میلیون پوند درآمد داشته که در مقایسه با ارثی که به او می‌رسد چیزی نیست.

او سال 2022 در جمع بازیکنان حاضر در مسابقات ویمبلدون بالاتر از اسطوره های چون رافائل نادال و خواهران ویلیامز ثروتمندترین ستاره‌ مسابقات بود. با وجود درآمد بسیار زیاد این اسطوره ها اما ثروت آنها قابل مقایسه با دارایی‌های  تنیسور 30 ساله جهان نبود. او در سال 2022 رنگ 8 جهان بود

رافائل نادال دارنده ۲۲ عنوان قهرمانی گرنداسلم، ۲۲۰ میلیون دلار در طول دوران کاری درخشان خود جمع آوری کرده است. این تنیسور اسپانیایی یکی از ثروتمندترین چهره‌های این ورزش است، اما دارایی خالص او در مقایسه با ۴.۵ میلیارد پوندی پگولا تنها یک ذره است.

نشریه فوربس در اقدامی سالانه به رونمایی از ورزشکاران پردرآمد سال پرداخت که نام پگولا در آن دیدن می‌شود

سال ۲۰۲۳ کمتر از چند روز دیگر خاتمه می‌یابد و مثل هر سال، نشریه فوربس در سال 2023 نیز لیست پردرآمدترین ورزشکاران زن سال را منتشر کرد. این لیست نشان می‌دهد که در 12 ماه اخیر، کدام ورزشکارها توانسته‌اند در داخل و خارج زمین، درآمد بالایی کسب کنند. این لیست شامل درآمد ورزشکاران از مسابقات ورزشی و همچنین قراردادهای تجاری می‌شود. 

ایگا سویاتک تنیسور لهستانی با ۲۲ سال سن درآمدی 21.6 میلیون یورویی دارد که 8.9 میلیون از آن از زمین و 12.7 میلیون دیگر از آن از جوانب تبلیغاتی و دیگر مسائل به دست می‌آید.

دومین ورزشکار ایلین گو اسکی باز چینی است که ۲۰ میلیون یورو درآمد دارد، البته او به عنوان مدل فروشگاه‌های لباس حضور پیدا می‌کند و کوکو گاوف قهرمان اوپن آمریکا با 19.6 میلیون یورو در جایگاه سوم قرار دارد.  این بازیکن 19 ساله آمریکایی پس از قهرمانی در چهار تورنمنت در سال جاری، علاوه بر گرند اسلم آمریکای شمالی، در تنیس زنان جهان نیز سوم شد.

پس از او تنیسور انگلیسی، اما رادوکانو 13.7 میلیون یورو، نائومی اوزاکا 13.6 میلیون یورو ژاپنی که در سال 2023 به دلیل مرخصی زایمان بازی نکرد، آرینا سابالنکا از بلاروس 13.3 میلیون یورو، جسیکا پگولا 11.3 میلیون یورو آمریکایی، ویلیامز 11 میلیون یورو، النا ریباجینا با اصالتی قزاق 8.6 میلیون یورو و لیلا فرناندز با ملیتی کانادایی 7.9 میلیون یورو درآمد دارند. از ده ورزشکار نخست این لیست همانطور که متوجه شدید، ۹ نفر تنیسور هستند تا درآمدزایی این ورزش را نشان دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار